Ljuvliga tid



Kan vi stoppa tiden nu? 
Dofterna nu när man är ute är nästan bedövande! Just nu njuter jag även inne av dessa underbara liljekonvaljer. Det doftar skolavslutningar, födelsedagar, morsdagar och ja, jag vet inte allt. Precis nu står vi i porten till sommaren.
Jag älskar det. 
Må vi alla få den sommar vi förtjänar.


I söndags hade jag Gun och Marie här på lunch. Så mysigt!
Eftersom det var morsdag visste jag att mamma skulle le i sin himmel om även hon fick bli lite uppvaktad. Så jag hämtade upp Ulla i Tumba för en tur till Lilla dalen med lite blommor. 




På kvällen blev det Victoria Tolstoj och Svante Thuresson i Huddinge. Planen var att vi skulle cykla men som tur var så tog vi bilen.


Den här veckan har vi också seglat med elever från SFI. 
Kvinnor från Afganistan, Somalia, Västafrika, Brazilien. Jättetrevliga, glada, vetgiriga och nyfikna!


Skepparen fick gotta sig med nio olika kvinnor. 


Känns märkligt att fler av dessa kvinnor aldrig varit i en skog! 
Vi lärde ut vad gran, tall, mossa m m heter och hur det ser ut!


Vi åkte till Lacka, klubbholmen med totalt 50 elever, i olika båtar. 


Lunch innan vi återvänder. Vi blev till och med bjudna på hemmagjord jordgubbstårta som en av eleverna bjöd på. 
Vilken dag det blev!

Nu ska det bli studentuppvaktning sedan segla en vecka 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala