Och plötsligt var det vinter

 

2012-11-30 19.00.59

Och tack för det! Lagom till advent! Veckorna bara rinner iväg och jag har pysslat lite här hemma den här veckan och satt upp lite adventssaker. Det blev inte så mycket för kartongen med resten av julsakerna ligger bakom mina sommardäck. Och där ligger dom bra.

 2012-11-26 19.42.39

Jag har inte tänkt att skaffa någon gran i år. Det var förresten länge sedan sist. Det är svårt om man bor lite trångt. I Ängelholm hade vi en trollhassel eller den heter kanske ormhassel och den dekorerades med Georg Jensen ljushållare. Det är så vackert med levande ljus. Det hade man när jag var barn.

2012-12-01 14.38.15

Lördagen blev det en sväng till Kungens kurva. Och det var jag inte ensam om.

2012-12-01 19.10.09

Det förberedes lite för söndagen. En västerbottenpaj som jag lyckades bra med. Glögg med tilltugg blev det också.

2012-12-02 12.10.04

Söndag morgon vaknade jag till en otroligt vacker dag och tyckte att det kan inte bli så mycket bättre.

2012-12-02 10.21.23

Frukost och sedan en lång promenad. Jag tillhör de som tycker att, är det vinter så är det. Då ska det vara mellan –5 och –10 och snö. Precis som idag. Snön får gärna ligga kvar.

2012-12-02 10.42.21

En gnistrande kall och vacker dag. I kväll när jag skriver är det –12.

DSCF2432

Jag hade Gun och Marie med respektive här och som grädde på moset kom också Emma och Oskar. Vi spelade smart ass. Vem som vann kanske jag inte behöver säga. Det finns bara en med vinnarskalle i detta sällskap. Hon sitter i mitten på höger sida. Jag kom inte sist i alla fall. Det gjorde han i mitten på vänster sida:-)

DSCF2431

Oj vad roligt och gott för en mammas hjärta när “ungarna samlas” Det blir bara allt för sällan.

DSCF2428

Ja, så var den här helgen över och fyra veckor kvar till jul. Och snart är vintern över. Det gäller att vara positiv och se framåt.

Trevlig fortsättning på advent och glöm inte att blåsa ut ljusen innan ni lägger er.

Kommentarer

  1. Tack för en trevlig dag mamma!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att den perfekta vinterdagen i Sverige är när det är typ -10 och snö. Jag är så glad för er skull att ni fick så fint adventsväder. Tänk om man kunde trolla sig till ert adventsmys

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala