Fyra mil norr om Uppsala



Förbereder mig för midsommar i Morkala. Gör en köttfärspaj till Irene och mig. Till Jojjo blir det  kycklinghjärtan. Försöker att inte tänka på vad som liggen i stekpannan!
 

Jo det är klart att det blir sill och nubbe. Så galet gott!!
 Men hinner knappt äta färdigt innan Irene blir dålig. Yrslig och kräks. Hon får en diagnos av mig, värmeslag! Plus 29 grader i skuggan. 
Vilken midsommar! Irene piggnar till när jag vattnat henne ordentligt. Så på kvällen mår hon bra igen!


Han har det bra trots att han måste vara bunden, men trasslar in sig hela tiden i stolar  buskar och trappan. Men jag får ju röra på mig. Inget ont som inte har något gott med sig


Så vackert och tyst. Fridfullt! ¨Den stora vägen som går ovanför här är verkligen inte särskilt trafikerad. Det kom en traktor på eftermiddagen. Sedan var det tyst😆


Finns mycket att upptäcka


Efter mig ryggoperation har jag haft som delmål att gå runt Nedre Rudan i Handen. 
I tisdags var det dags och det gick bra! Hurra va jag e bra!
Målet är milen senare i sommar.


Älskar min balkong. I år har jag verkligen utnyttjat den. Legat timmar och läst 
Krassen har tagit sig kan man säga!


Tomatplantorna växer så det knakar. Ska bli kul att se hur stor skörden blir


I kvällningen en mulen dag! 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen