Vinterland

 

2012-12-21 12.01.20

Denna vecka tror jag det har snöat varje dag. Fina flingor som sakta ha dalat ner.

Veckan har varit lite rörig. Eller också är det jag som är mer vimsig än vanlig. Efter jobbet på torsdag var jag till Lilla Essingen. En stadsdel jag aldrig besökt tidigare. Hämtade mina stolar där. Jag såg den här fina scootern nedisad och tycker det är konstigt att man inte är mera rädd om sina tillhörigheter

2012-12-21 22.42.54

Roligaste julkortet jag sett på länge. Gunnar fick muta både Tora och Biffen med pepparkakor för de skulle sitta still. Det gick lite pepparkakor kan jag lova. Ragna är Jesusbarnet som ligger i vaggan ska det väl föreställa, men jag tror det är en bricka hon ligger i. Biffen är Josef och Tora är Maria. Och så är det Gunnar som Gud fader som sträcker fram en pepparkaka.Biffen tyckte nog det var lite pinsamt!

2012-12-22 12.34.40

Ja annars är det inte så mycket som är sig likt den här julen. Men lite sill, en Jansson och inlagd gurka är mitt bidrag till juaftonsfirandet i Södertälje. Det är lite skillnad mot tidigare år när vi var 20-25 personer och några hundar på det. Men tiderna förändras som för alla. Barnen växer upp och skapar sina egna traditioner.

2012-12-22 13.53.59

Jag har haft annons ute på Blocket för att sälja mina stolar. Jag har ända sedan jag flyttat hit velat ha nya stolar.Och sedan jag fick hit bordet så ville jag det verkligen. Jag tyckte att Åsornas stolar var så fina så att sådana ville jag ha. De kostade ungefär lika mycket som mina stolar ca 500 kr st. Så den här veckan har jag både sålt ock köpt nya. Jag fick ge 1000 för alla fyra och sålde mina för 500 kr. En bra affär tycker jag. Så jag fick alla fyra för vad en stol kostar. Nöjd är jag och fint blev det!  Eller hur?

2012-12-22 22.08.12

Som sagt nog är jag mer vimsig än vanligt. I torsdags var Irene upp på jobbet och hälsade på. Och vi bestämde att jag skulle komma på middag på lördag klockan fem. Hon ringer sedan vid fyra tiden på lördagen och sa att jag kunde komma vilken tid som helst. Där stod jag och såg ut som en fågelholk. Är det lördag idag? Ja visst är det. Hade totalt missat det, jag hade bytt arbetspass och blandat ihop dagarna. Ja det är väl bara början. Jag som i hela livet varit en virrhöna så hur ska det bli när jag blir ännu äldre. Men jag bjuder på det. Jag har också bjudit på många skratt och det är väl bra. Det fanns en tid när Uffe kallade det för veckans Karin. Det var väl något tok för jämnan.

2012-12-23 11.13.11

Det har väl aldrig skrivits så mycket om Koh Lipe som nu. Det känns som man ska besöka den ön nu innan den blir ännu populärare. Jag ska nog boka det sista nu efter helgerna. Tågbiljett ner till Hat Yai, därifrån minibuss till hamnen där man åker speedbåt till Koh Lipe. Flyg från Krabi till Bangkok ska också bokas.

2012-12-23 15.54.19

Idag söndag, har jag varit på bio. Jag kombinerade nöje och nyttigheter. Så jag gick in till Söder och såg en bra kärleksfilm. Behövde gråta lite. Jag gråter förresten till allt numera. Jag har hört av mina kvinnliga vänner att blir så när man blir äldre. Inte vet jag men man lättar lite på trycket i alla fall. Nu väntar uppesittar kväll och sedan skype imorgon bitti med Åsa innan jag åker till Marie. Det blir bra!

 

                     Kram till er alla fina därute

Kommentarer

  1. Vilka fina bilder! Jag vill också se Rust and Bone! Var den bra? Ses i morgon, kom före 15 om du vill träffa Axel!

    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Älskar julkortet från grannarna! Så du är vimsigare än vanligt, oj oj ;)
    God Jul på dig!
    Lilla Å

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala