Instalerad

 
 
Det sista jag gjorde innan jag åkte vidare till Sydney var att snygga till på uteplatsen. Det blev tre Lollo blommor. Dom heter något annat, men dom är uppkallade efter dig, Lollo;-)

 
Många mysiga kvällar var det här i september med goa vänner

 
Tyckte nog att det blev väldigt fint, om jag får säga det själv!
 
Resan till Sydney gick bra, jag mellanlandade i Malaysia (tog bara en timme och tio minuter från Krabi.) som visade sig vara en jättestor flygplats.
Men innan dess stod jag med hjärtat i halsgropen på Krabis flygplats. 
Det var dags att kolla mitt visum. En ung och orutinerad tjej såg fundersam ut och jag blev förstås nervös som bara den.
 Men när man väl checkat in går pulsen ner. För att sedan få mig ur balans igen. Ingen personal kunde engelska och jag och många fler blev stressade för varje minut som gick. Planet var drygt en timme sent, vilket ingen blev upplyst om. Inga tv skärmar funkade heller!
Men så småningom lyfte vi. I Kua lumpur hade jag fyra timmar på mig. Och hann träffa och prata med många trevliga människor
 
 
 
Oj vad dagarna rusar iväg och en vecka har redan gått här i Sydney. Jag vill lova att det varit mycket att ordna, inte bara för mig, utan det mesta har ju Åsorna gjort. Fixa busskort, bankkort. bredband, hyra lite möbler (säng och en liten byrå). Ikea har vi också hunnit med. Men mycket hade de redan fixat innan jag satte fötterna på Australisk mark.
Dom bor så fantastiskt vackert i Paddington. Ett väldigt lugnt och fint område med mycket grönska.
 
Sängen och byrån kom först idag, så jag har sovit hos tjejerna tills idag. De bor så nära, tar bara två minuter att gå.
Jag har gjort mig i ordning för natten och tassat ner till dom i bara nattlinnet.
 
 
Första dagarna var väldigt varma för årstiden. det är ju vår här, men värmen har legat på ca 30-35 grader. Idag är det nog bara drygt 20 så det var lite småkyligt faktiskt när jag gick och handlade. Hittade tillbaka hem gjorde jag också. De ni;-)

 
Mitt lilla köksfönster. Känns nästan lite franskt, tack vare lavendeln!
 Mer om min lägenhet kommer i nästa blogg. Jag ska få en vägg målad så jag kan inte sätta upp något på väggarna ännu.
Den vita väggen mittemot tillhör min närmsta pub. Så jag har så nära det kan bli! Jag kan till och med titta på fotbollen från fönstret, om jag skulle vilja! Än så länge har jag inte störts av puben. Dom stänger ganska tidigt på kvällarna.
 
Må så gott!
 
 

Kommentarer

  1. Vad det låter spännande att få bygga bo så där...nästan som när man var liten och fixade i lekstugan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Monika, det känns som att ha flyttat hemifrån, på nåt vis!

      Radera
  2. Du är så fantastisk ho Qvinna & så stolt och glad att du tänker på mig när du ser Frangipani �� men så otroligt fantastiskt vackra, som du Karin, vilket äventyr du åter är på, blir så glad när du delar med dig. Var rädd om dig Kramar Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Lollo! För mig kommer alltid blomman att heta Lollo blomman. Lika fin som du

      Radera
  3. Vad underbart att höra att du sussat första natten i ditt nya krypin!!!
    Ska bli så skoj att ses på söndag Karin. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Oh underbara Karin, vad härligt det låter att flytta, och börja på ny kula, med besök på IKEA, inreda osv. Vilken härlig period du med de dina har framför Er nu. Lite avis faktiskt. Ha de bäst. Stora kramar Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Ewa, precis så känns det! Och jag mår skitbra , helt enkelt! Roligt att höra något från Dig
      Kram Karin

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala