Botaniserar lite för mig själv

 
Området där jag bor består av nästan bara sådana här hus. Så fina. Det är ett väldigt fint område överhuvudtaget
 
 
Här är min gata
 
 
Jag hade ju drömt om att få se när jakarandaträden blommar, och det gör dom nu.
Det här trädet växer på Åsornas uteplats. Mitt träd utanför porten ser inte riktigt lika maffigt ut som detta. Men det tar sig, jag slipper åtminstone sopa;-)
Sköter min tvätt gör jag hos dom och då brukar jag  passa på att sopa. Det blir en rejäl hög på en dag!
Jag har en tvättmaskin i huset men den kostar, så då snikar jag på deras ström! Men idag har jag faktiskt hängt min tvätt på min egen uteplats för första gången. Min uteplats är inte mycket till uteplats men jag kan hänga min tvätt där i alla fall
 
 
I morse när jag gick rundan i Centenniel park så fick jag syn på en fågelfamilj som hade byggt bo uppe i ett träd. Nu när jag lagt upp bilden här så ser det ut som det sitter en svart uggla på grenen under!
Jag vet inte ens om det finns svarta ugglor! Konstigt, vad tror ni?

 
Ett måste här är ju att ha varit i botaniska parken.

 
Tog mig dit idag (pendeltåg eller tunnelbana eller vad det heta här). Frågade mig sedan fram. De är så trevliga när man frågar efter vägen och önska en trevlig dag. Det är ett väldigt artigt och vänligt folk.
Köpte med mig fika och lite gott till kaffet av en svensk tjej som jobbade på restaurangen

 
När jag började prassla med påsen så blev den här ibisfågeln väldigt nyfiken och närgången.
 
 
Från botaniska trädgården går jag utmed vattnet.....
 
 
..till operahuset....

 
...och Harbour bridge.
Där kan man gå upp på brospannet, vilket jag aldrig skulle få för mig som är så höjdrädd

 
Det finns gott om serveringar

 
En väldigt spännande stad är det som är hur stor som helst och väldigt mångkulturell på många olika sätt
  
Avslutar med några bilder från i lördags

 
Vi hade stämt träff med den här skäggige mannen och hans söta flickvän

 
William street festival som bland annat sålde svenska jeans. Man går ut och in i affärerna och där bjuds det på dricka. Kanske nåt för Drottninggatan att ta efter;-)

 
 
På taket till en fantastisk pub samlades det fler och fler av Oskars vänner. Till slut var det nog ca 15 personer som gick hem till en av dom, Sara, för en BBQ. Vilken kväll det blev. Det var länge sedan jag skrattat som jag gjorde den kvällen. Så himla trevliga människor.
 
 
 
Söndagen blev därefter;-) men det var det värt. En mysig hemmakväll avslutade helgen
 
Det blev en spretig blogg ser jag, men det är ju jag med!
 
 Ha det gott
Kramar från mig som har det så bra.
Nu ser jag fram emot att få sällskap av Marie som snart är här.

Kommentarer

  1. Ugglan är en tawny frogmouth.

    Härligt att se att du har det bra Karin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Ja nog har jag det bra alltid! Vi får träffas någon dag i parken kanske! Kram

      Radera
  2. Vilken fin uggla!

    Tur att du inte är blyg av dig. Vågar man fråga om vägen hittar man ju faktiskt överallt. Ser att du hittade till rosträdgården. Där äter jag min matlåda varje dag. Där får vi äta lunch någon dag.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala