Centenniel

 
 
Hemma på min gata. Hargrave street 5/161.
Lummigt och grönt överallt och fantastiskt vackert. Jag skulle nog beskriva Paddington som en förort fast mitt i stan. Jag går in till Bondi Junktion på
ca 20min. Säger kanske inte så mycket men där finns allt du kan tänka dig. Jättestora köpcentra, små butiker och gågator (det är vårrea nu, det blev tre reaklänningar, den tredje var gratis).
 
Förstår ni vad konstigt. Det är vår och ca 25 grader varmt och snart är det jul. Jisses det kommer att ta tid innan jag fattat det här och då är det snart dags att åka hem till våren. Snurrigt värre!!
 
 
I helgen som var fick jag sällskap av dom här fina tjejerna.
Jag går en runda i parken nästan varje dag. Det är som att befinna sig i Edens lustgård

 
Underbara palmalléer

 
Jag är inte så bra på vad träden heter så dom här kallar jag för broccoli träd, eftersom de ser ut som stora broccolibuketter och är enormt stora. 
Vi såg dom uppifrån luften när vi var i Blue mountain för ett par år sedan. Minns ni Gun och Kjell?

 
Igår när jag gick rundan så var det ett förfärligt oväsen på dessa, direkt översatt, flygande rävar, egentligen stora fladdermöss. Tidigare fanns dom i botaniska trädgården på dagarna men nu har dom flyttats ner till Centenniel, där det finns gott om mat.

 
Vackert som en tavla.
Jag är helt betagen av denna park. Jag har ju aldrig varit i Central park i New York men kan ju tänka mig att den kan jämföras med Centennial.
 Allt händer här!
 Jag ser bröllop nästan varje gång, eller familjefester, någon står och tränar på sin saxofon eller någon boxnings klubb har sin träning här och mycket folk som antingen rider, springer eller cyklar.
Många ligger bara och läser i gräset under något träd.
 

De här kakaduorna är inte ett dugg skygga 

 
Här satt jag idag under ett träd i skuggan och läste.....
 
 
 
....efter en cappuccino och en glass. När jag är hemma så går jag nästan alltid med musik i lurarna. Här är alla ljud från fåglar som musik i mina öron. Vaknar ibland av cocaburrornas skratt tidigt på morgonen, nästa gång jag vaknar brukar det vara puben som får sina leveranser;-)
 
 
Jag försöker att inte springa ner tröskeln hos Åsorna, men så här i början så behöver jag deras hjälp till mycket.
Eftersom de jobbar på dagarna och jag inte har så fin uteplats som dom har, så sitter jag där ibland i deras grönska. Vi äter tillsammans några kvällar i veckan, vi bor ju grannar praktiskt taget
  
 
I går kväll var jag nere och käkade och såg på Skavlan.  Jag försöker närma mig Morris och Meverick. Morris har faktiskt ätit ur min hand ett par gånger. Men dom är väldigt skygga. Morris är dock den modigaste.  I morgon kväll Åsorna kommer dom hit och käkar. Fantastiskt mysigt att bo så nära och bara kan kvista över till varann på två minuter.
 
 
Men för ett besök på Lårdan på aw innan det blir skaldjur här på Hargrave street. Det är ju trots allt fredag!
 
Ha det gott
 
 

 
 
 

Kommentarer

  1. Tack Karin det är sååå intressant o roligt att följa dig på dina långväga utflykter. Blir lycklig av att höra hur du njuter av att vara så nära dina kära Åsor och att ni ordnat det så bra så du ändå har ditt eget men samtidigt nära dem.

    SvaraRadera
  2. Klart jag kommer ihåg träden men kommer tyvärr inte ihåg vad de heter. Men vackra är de ��
    Mavrick och Morris vänjer sig snart med dig �� Lägg lite kattgodis i fickan bara
    Ja parken är ju helt fantastisk. Kommer du ihåg den stora ödlan vi mötte där? Coolt också att man kan grilla lite varstans.
    Kul att se allt du gör
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  3. Sicket behagligt liv du verkar ha det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala