Kommer och går


Våren kommer och går kan man väl säga. Eftersom jag är en positiv person så får man ju den i små portioner och då varar den ju längre


Början på april var ju var det ju varmt och skönt. Nu har vi åter fått njuta några dagar. I morgon ska det bli runt tjugo grader. 


Mina promenader blir inte så många häromkring eftersom jag går så mycket då jag är på hotellet. Men jag hittar lite nya stråk runt Enskede fältet.  Läste att Årstafältet kommer snart att vara utbyggd som en ny stadsdel. Så då får man hitta nya stråk. Enskede är väldigt mycket större än vad jag föreställt mig. Nästan bara villor. Dyra som bara den. Väldigt många kändisar bor här.


Så, då var min balkong invigd med de här två tjejerna, Malin och Molly var här och förgyllde min kväll. Jättemysigt! Malin är drygt trettio men är helt ålderslös och vi har alltid mycket att prata om. En svärmorsdröm helt enkelt


Openplan som blivit ett riktigt fint torg. Kvarteren runt, där skulle jag trivas om jag skulle i stan
Jag har besökt Andreas igen, min naprapat. Så nu ska det bli ordning på min sätesmuskel. Tusan vilka ofta punkter han hittar. Är alldeles kallsvettig när han trycker och masserar. Nu ska jag försöka att hålla fast vid mina övningar jag fått


I morse var en sån dag som jag sparar på näthinnan och plockar fram när det är +2 och blåser nordliga vindar som det ska göra i helgen


Där uppe på höjden är den arbetsplats jag haft sedan 2004 med ett uppehåll på ett och ett halvt år. Så länge har jag aldrig haft samma arbetsgivare.  
Det är få sjukhus med den utsikten. 
I dag har varit en dag med mycket spring.  BB hotellet  ligger i ena änden på sjukhuset och till exempel labbet ligger i den andra.  Akutprover ska ju snabbt till labbet och några turer dit blir ofta ca 16 000 steg på några timmar


I dag har jag fått mitt nionde barnbarnsbarn. Lilla Loke. Än så länge har jag koll på hur många det är och jag är heltövertygad om att det inte är det sista.
Välkommen till världen lilla Loke.

Kommentarer

  1. Vad fin din balkong blev!
    Härligt med den årliga invigningen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala