Tokgrönt!



Väldigt fint lunchbesök idag. Marie och Magnus kom cyklande. Så roligt att vi bor så nära så vi kan cykla till varann. Fick jättefina Ritual produkter. Så nu ska det smörjas och skrubbas😁
Så mysigt att kunna sitta ute och äta. Idag har det varit sommarväder. Äntligen, äntligen, hoppas bara det håller i sig 
Rituals The Ritual of Ayurveda - Balancing Ritual Gift Set
Som godis!


Det är inte bara grönt. 
Jag sover ju med öppen balkongdörr och vaknar till lite då och då och doften av hägg är nästan bedövande. Det är två stora häggar (? heter det så?) utanför huset. 
Jag önskar man kunde stoppa doften i en burk och plocka fram i november, typ!


Tussmötevägen idag
. Efter Marie och Magnus var här så har jag putsat fönster (tack för lånet av Kerscher, vilken fantastisk produkt ) efter det tog jag en promenad till Bea och köpte lite växter. 
Jag var lite för ivrig när det gällde växter på balkongen i år. 
Så det var inte bara jag som frös, växterna frös också. Men nu ska det bli fint.


Fick sällskap en bit. Han bor i porten bredvid och är alltid lite pratsugen


När Axel och Isabelle var här förra veckan hade de med sig en bukett med små nejlikor. Jag får väl erkänna att det aldrig varit mina favorit blommor, beror nog på att det inte fanns så mycket andra snittblommor när jag växte upp. Men de här är så fina. Kanske har man förädlats dessa. Dessutom står dom ännu. Ser ut som små pioner


Den här veckan har inte varit en vanlig vecka direkt! Varit ute och svirat två kvällar. 
Stockholm är verkligen vackert. Här går vi på Söder Mälarstrand. just den här kvällen var vacker men det blåste kallt som bara den


Det finns gentlemän fortfarande😉


Har också hunnit med att ta den fjärde TBE vaccinationen. 

Något som både mor och dotter har problem med är trånga hörselgångar. Inte kul. Nu var jag tvungen att ta tag i det kliande onda örat. Tyvärr gick det inte att göra något åt det för inte ens barntratten på otoskopet var tillräckligt liten för att kunna se in i hörselgången. Så nu har jag behandlat med cortison droppar och ska på återbesök i morgon efter jobbet.


Passerar Eriksdalsbadet på väg till SÖS


och går vidare till......


Nog har det varit en annorlunda vecka allt. Tog på mig att arbeta på hörslingen i går. 
Åh så roligt det var!
Det var ju ganska länge sedan så därför började jag där tidigt på fredagen innan och två timmar efter hotellet. Uppdaterade vad jag tidigare kunskaper. Det mesta satt faktiskt! Men det är ju nya koder och lösenord överallt

Fantastiskt trevliga barnmorskor och nya små familjer. För att inte tala om söta bebisar och jättegulliga och stolta stora syskon. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala