Aktiv vecka




Skrovet är Årsta segelsällskaps servering som jag passerar på väg till SÖS och i fredags på väg hem blev frestelsen för stor


Efter några timmar i farten på jobbet bestämde jag mig för sitta ner och njuta. Jag har ju inte bråttom hem.
 Det var sol och värme, då var det ju inte felt att sitta där och sippa på årets första rosé. 


Vilken vecka det varit. 
Förra helgen var jag på besök i Sigtuna. En stad som man alldeles för sällan besöker. Efter lunch på Stadshotellet, med utsikt över hamnen, blev det fika på Tant Brun. Ett cafe med gamla anor. Även om det var en lite gråmulen dag så var det många utländska  turister och det är inte så svårt att förstå. Finns mycket historia att hämta där! Så pittoreskt!


Söndagen kom med vackert väder och jag går min nya runda, Enskede fältet och kommer fram i närheten av Bea i Svedmyra


Sedan skulle det ha varit bilder från i tisdags då jag hade fint middagsbesök av Axel och Isabelle. Men tyvärr glömde jag fota. Vi hade några jättetrevliga timmar.

Onsdagen, då jag var ledig, hade vi, jag, Helen och Edwin bokat en resa till Åland. Åkte från City terminalen halv tio och var hemma vid halvåtta tiden på kvällen. Jättetrevligt. 
Åt och shoppade lite godsaker


I priset (240kr) ingick en buffé. Jag gick loss på sill och laxbordet. Sanningen att säga så backade jag inte bara på sillbordet. 




Tröttnar aldrig på min väg till jobbet.


Torsdagen var det matgäster här igen på Bjulevägen. Anna och Lasse som är ägare till lilla Isabelle, var här.  Jag hade lovat vara tillfällig matte till den lilla ulltussen då de skulle tillbringa några dagar i Polens huvudstad.
Glömde åter igen att fota så fotot är från glöggfesten i december


Igår skulle jag då hämta Isabelle på Kungsholmen. Det var så fint väder så jag går från slussen till Hantverksgatan. 


Satte mig ner med årets första glass. Njuter till tusen!


Gjorde en liten lov in på Stadshus gården


Blev bjuden på fika och hemmagjord Limonchelo innan det var dags att ta sig mo Stureby.

Det var inte lätt få henne med sig till bussen, skulle egentligen gått upp till Fridhemsplan men med en väldigt motsträvig liten ulltuss så kom jag inte så långt. Hon satte sig ner och såg bara så oförstående ut. 
Det fick bli några hållplatser tidigare. Med två kassar och en liten motsträvig hund så var det ett äventyr. Hon kompenserar sin litenhet med att skälla ut alla andra hundar. Så vad händer, jo in på bussen alldeles bredvid oss kommer en jättestor och lika snäll hund. Men det förstår ju inte Isabelle! Så  jag försökte gömma Isabelle bakom mina kassar men hon upptäckte den andra hunden i alla fall. Så med henne i knät satt jag och svettades och önskade att resan till Gullmarsplan skulle gå extra  fort. Klev av en hållplats tidigare och gick sedan över Skanstullsbron för att slippa ett bussbyte. Men då hade hade hon fått upp farten så den sträckan gick snabbt.Äntligen hemma, hon är väldigt gosig och vill helst ligga i knät hela tiden.


När det sedan var dags att gå och lägga sig så förstår hon ju inte varför hon inte ska få ligga bredvid mig. Så det får hon ju! 
Vaknar några gånger av att hon kurar ihop sig alldeles intill. Vid sjutiden så får jag en blöt tunga i ansiktet. Men lyckades ändå somna om till halv nio. 


På morgonpromenaden upptäcker jag att häggen har slagit ut. 
En av årets höjdpunkter

Kommentarer

  1. Vilka vackra vårfoton!
    Ja du har verkligen haft ett späckat schema!
    Isabelle verkar vara en sannerligen charmig hund. Vi skulle verkligen behöva en kattvakt nu men det får bli en annan gång.

    Kram från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala