Boul igen




Roligt att få duka lite fint. 


Har plockat och fryst in så att det går att duka med vad naturen har att erbjuda även vintertid


 Hörde ett bekant mc ljud när jag satt på balkongen. Reste mig upp och såg Gun komma mullrande nerför Björnvägen. Hon har semester och åker till fastlandet och träffar barn och barnbarn. Då blir det  tandläkarbesök, nagelfix och lite annat. Vi möts upp i Handens centrum när hon nästan är färdig och naglarna är fina


Med sig har hon sin väninna Maud. Så det blev både thaimat och fika några timmar. Så mysigt


Vi backar tillbaka lite i sommar. 
Middag hos Åsa i Högdalen. Så roligt. Mina fina tjejer å så Magnus förstås. Som står ut med vårat tjattrande. 


Hos Marie har det ätits många goda middagar i sommar.
Så galet nöjd med att man kan umgås igen.


   Så underbart att ha skogen in på knuten. Kommer aldrig att flytta härifrån. 


Dom är lite små och ursliga ännu. Men det räcker att strö på yoghurten imorgon bitti 


Efter min ryggoperation så börjar jag nu kunna gå längre sträckor. Men måste sätta mig mellan varven. Då passar Jojo på att gräva lite


Det är guld värt med dom här rundorna


Är så otroligt glad för min inglasade balkong. Det är rena växthuset!


Krassen lyser med sina starka färger


Tomatplatorn jag klipp ner några gånger som växer så det knakar och nu börjar tomaterna kommer
👏👏👏


För ett par veckor sedan var vi bjudna på middag till Tyrseö. Mycket god mat och 
dryck och killarna trivs i det gröna


Ett bokmärke som jag fått av Gun försvann för några veckor sedan och som jag letat


Ja till och med under soffan där Jojo lämnat avtryck från sig (så då blev det hårfritt även där). Hittade det till slut i en bok som jag inte läst färdig för den var inte tillräckligt bra.


Har även träffat Eddie och Marianne som gjort huvudstaden denna sommar. Några timmars trevligt prat och lunch blev det. Och så fick jag tillfälle att även jag ta mig in till stan


Köpt en ny klänning


Gun kom puttrade på sin mc. När hon skalat av sig alla mc kläder så blir hon här fin


Ibland duger inte min bäddning tydligen


Nu är jag igång igen


Så himla kul och socialt.

Ja det var juli 2022 det! 



 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala