Picasso



Frihet. 
Som jag längtat! En Citroeng Picasso. Gammal men väldigt välskött. Men jag hoppas den rullar några år. 
Nybesiktad och nyskattad. Säljaren visade sig vara kronofogde, om det nu spelar någon roll. Vill gärna tro det! Hon var i alla fall väldigt trevlig. Går som en dröm (fingers cross)


Jag var bjuden till Irenes sommarställe över midsommar, som ligger drygt fyra mil norr om Uppsala! Så det fick bli premiärtur med bilen


När vi kom fram blev det ett glas bubbel 


Sedan blev det som traditionen bjuder, en sill lunch! Åhh så gott. några sorters sill, nubbesallad. knäckebröd och ost och så förstås den lilla nubben


Jojo firade med ett torkat grisöra. 


Jag lyckades få till en god drink till kvällen


På lördagen åkte vi en tur till Östhammars bruk


Det fanns mycket vackra omgivningar


Fika med dopp blev det också


På söndagen upptäckte jag ett fenomen jag aldrig sett tidigare. En aura runt solen,. Häftigt!
Vi hade tänkt åka hem på söndagen men vi kom på att vi pensionärer inte behövde trängas med alla andra så vi bestämde oss för att ta det lugnt och åka hem på måndagen istället Det var nog klokt för trafiken på måndag morgon var stillsam


En som också trivdes på Pingan. Tur att jag hade preparerat honom med fästing piller.
Han trivdes med att gå och skrota i det höga gräset. Plockade dock bort några fästingar som kröp runt i pälsen

Kommentarer

  1. Sådär! Nu har jag läst ikapp Karin! Vad härligt ni har det tillsammans du och Jojo. Vilket dream team som gör allt ihop. Vilken höjdare med bilen, nu är ni friare och antar att det blir lättare att vara spontana!
    Njut av sommaren💛💙

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala