Mycket nu!



Om jag skulle få för mig att flytta igen,Gud förbjude, så lås in mig!!
Det här var så galet jobbigt och ändå har jag några timmars bärande från vinden nerför fyra trappor kvar. Har hyrt en bil och en vän på lördag eftermiddag. Sedan ska det vara klart med bärande. 
Ryggen känns som den gått av för att inte tala om hur det känns i mina knän


Sista kvällen lägger jag mig i badet med ett glas rött. Så skönt. Tyvärr har jag inget badkar i den nya. Men ett stort badrum och rödvin har jag. Det är jag glad för👍


Mitt nya sovrum är väldigt litet med ändå ett riktigt sovrum. Men både säng och nattygsbord är för breda. Få se hur jag ska lösa det så småningom. Det gäller att tänka utanför boxen. Jag tror jag har en idé 


På söndagskvällen hämtar jag Jojo som har haft det jättebra hos Helen och Edwin. Men han ser lite förvånad ut. Ser ut som han
Undrar när vi ska åka hem


En stor rönn utanför ett av fönstren


Jobbade några timmar i onsdags men innan dess var vi ute i skogen en timme.


Det är mycket nu även för den här killen


Jag har ju bytt bredbandleverantör och  har nu Telia. Så småningom fick jag igång det men tänkte inte på att man också måste ha en box
Och den fanns redan i lägenheten. Den höll på göra mig galen. Blandade in Dennis som inte hade tid och dessutom mådde dåligt. Efter flera timmar fick jag igång skiten. 
Det bästa är att den ingår i hyran. Tackar. Massor med kanaler och play


Mycket försvann i flytten men man hittar också lite som jag inte sett på länge! Pusslet fick jag av Dov när han kom från Israel 1992. Obruten förpackning.


Det är verkligen avkopplande och kastade mig tillbaka till tiden när tjejerna var små. 
Många pussel har vi lagt, särskilt i juletider. Fina tider.


Idag har jag haft strömavbrott sedan 8.30 i morse. Väntade några timmar men ingen ström🤔. Efter många samtal och två besök av fastighetsskötaren och ytterligare några samtal visade det sig att Vattenfall har kopplat in strömmen till fel lägenhet!!
Hungrig och kaffesugen, men nu går jag ner till Åbytorg och köper sushi

Kommentarer

  1. Vad roligt att du har blivit teliakund, välkommen till oss! �� Hoppas att allt har gått bra med flytten, trots att det tog ett par timmar för dig att komma igång med boxen. ��

    / Alva & Jennifer
    Telia Kundservice

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala