Kalas och förändringar



Lill-Harry fyllde 1 år för ett par veckor sedan. Stort kalas var det!


En glad skit som fick en Pippi tröja av mig, förresten han fick två Pippitröjor! En från sin mormor också! 


Fick några sojabönor över när jag åt (12 stycken) så jag blandade i dom i Jojos mat. Han hittade alla!


Augusti kvällarna på min balkong hade jag sett 
 fram emot. Att sitta där med sällskap och prata livet med ett glas vin


Tyvärr blev det inte så i coronatider


Många rundor runt Rudan har det blivit. Nu när skolorna börjat igen är det lugnt och rena meditationen att gå där


Så var det dags! 


Ja så var det dags att kasta in handduken. Det känns, kan jag berätta. Så ni som går och längtar till pensionen. Det blir kanske inte riktigt som man tror. Även om jag älskar att inte behöva vakna av väckarklocka så har jag nu en fyrbent väckarklocka 
Arbetet har varit så stor del av mitt liv. Har alltid älskat mitt arbete och arbetat i femtionio år. 
De sista åren var jag nöjd med att bara jobba och resa på vintern (oj vad jag saknar att inte ha några resor att planera) men tänk så mycket jag fått uppleva.
Jag är en ganska social person vill jag påstå. Nu känner jag mig mer eller mindre som en enstöring. Mycket beroende på att corona kom samtidigt. Jag har också under året flyttat och trivs bra där jag bor. Har några få vänner som jag trots allt träffar. Till alldeles nyligen bara träffats utomhus.
 Idag får man hälsa på dom äldre på äldreboende. Men hur är det med 70+? Jag blir snart 74 år. Men känner mig inte som någon typisk 70+. Jag styrketränar på gym tre ggr varje vecka. Går 10 000-15 000 steg om dagen. Jag har oavsett var jag bott, tränat i hela mitt liv. Har klarat mig från influensor. 
Det här som händer nu pg av corona kommer att påverka oss för lång tid framåt. Och vi 70+
har liksom inte hur mycket tid som helst 


En favorit. 
Jag är så tacksam att jag har Helén och Edwin som kunnat ställa upp och tagit hand om Jojo när jag behövt.


Det sista veckan fick jag hjälp när mitt knä strejkade. 
Så TACK❤


Irene, som är en av mina vänner, frågade om jag vilja följa med till hennes sommarställe i augusti
 Så skönt med miljöombyte för både mig och Jojo.
Det var kanonväder så vi kunde vara ute hela tiden


Så mysig med brasa på kvällen


Här ligger musfångaren


En stickling jag fick av Helen. En hibiskus som redan blommat











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala