Vaccinerad


 

Äntligen!! 
Som jag väntat! Jag fick ett mail från SPF att nu finns det tider för dig som är född tidigare än 1946. Det stämde inte med årtalet men jag högg direkt och hade appen Alltid öppet som är region Stockholms app. Det fanns tider på Älvsjö mässan på påskafton. Ingenting hade fått mig att inte boka. 
Gissa om jag blev förvånad när det var så lite folk där som skulle få sin vaccination. Trodde det skulle vara kö utanför. 
Efter att ha fått några hälsofrågor var det min tur. Där satt 21 vaccsinatörer och vi var
 3 (tre) personer som skulle vaccineras. 18 sköterskor satt och väntar på att få sätta sprutan i folk.
På väg ut träffade jag min gamla arbetskompis från södra BB, Marika, som tyckte det var konstigt att det fanns massor av lediga tider. Hon uppmanade mig att sprida vidare till vänner och bekanta. Tillfället kom när jag kom ut. Jag satte mig på en parkbänk och skulle göra ett inlägg på facebook.  Då kom Aftonbladet  fram och frågade om de fick intervjua mig. Toppen om man vill att så många som möjligt ska få informationen.
Nu väntar jag på den andra sprutan.


När jag flyttade hit löste jag ett treårigt gym kort. Gick ju bra ända fram till i mars så corona slog till. det blev ett litet uppehåll innan uteträningen började. Tränade hela sommaren ute tills på hösten när det tog ny fart igen och inneträningen började. Nu har jag inte tränat sedan dess. Har försökt att träna med Sofia på SVT men det är lite trångt och Jojo tror att vi ska busa och vill gärna vara med.
 Men nästa vecka ska jag på det igen. Rygg och knän tar stryk när jag int tränar styrka, framför allt vikten, trots att jag går mellan 10  000 till 15 000 steg om dagen så har både jag och Jojjo jag lagt på oss onödiga kilon. Suck!!


Tänkte att jag skulle byta tandläkare eftersom det finns en på nära håll. Men tandläkare, frissa och gynekolog byter man inte bara så där. Frissa har jag bytt men går med dåligt samvete hela tiden när jag passerar min nya frissa. Känns som man är otrogen! Men jag behåller nog min gamla tandläkare. Ett tillfälle att komma in till stan där jag inte tror jag varit sedan i höstas. Men imorgon är det dags!




De enda som jag umgåtts med under hela året är ju Heléne och Edwin. Vi har käkat middagar och umgåtts, vi har varit noga med att följa de restiktioner som finns. Irene och jag har också träffats hela tiden men suttit ute och frusit eller på café här nere i centrum. Jag har också fått en ny granne som är väldigt ensam och ofärdig. Han har en hund som jag brukar ta med mig ut på lite längre på promenader. Han bjöd jag också upp.
I lördags var det min tur att bjuda. Det blev en sillmacka med tillbehör och min laxsallad. Det blev en väldigt trevlig kväll. Det var bara Jojo som bar sig illa åt och hela tiden ville tala om för Ludde (grannens hund) att här bor jag och de här människorna är mina. Stackars Ludde, som inte är någon knähund. Men han satt i knä hela kvällen. 


Till dessert gjorde jag en äggtoddyparfait. Det var nämligen meningen att det här skulle ske på långfredagen men eftersom jag skulle få min spruta på påskafton så tyckte jag det var onödigt att träffas dagen innan sprutan så fick det flyttas fram en vecka


Min kille💓 som också lagt på sig något kilo!


jag försöker fylla dagarna med stickning, böcker och promenader. Men saknar fortfarande min gamla arbetskamrater! Men det blir lättare och lättare


Jojo är en riktig grävare. Äter jord och rötter så han får jord i hela skägget


I dom här skogarna har vi traskat många mil. Så mysigt när det inte är så kletigt!


Nu har jag hittat ett nytt intresse! Det kräver inte så mycket styka men är väldigt socialt. I morgon ska jag köpa egna klot och tjyvträna lite innan jag ska dit igen


Det finns palettblommor och så finns det palettblommor. Älskar den limegula färgen


Eftersom mina gamla pelargona alla dog i vintras så har jag fått köpa nya. Den här kommer att få djupröda blommor och jag förväntar mig ska blomma i sommar. 
Den som lever få se som mamma alltid sa😁






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala