Nu så...


Usch så dålig jag är på att blogga. Spelar kanske ingen roll (kanske ingen som läser)men tänker att det ska vara som en minnesanteckning.

Nu är jag sedan några veckor färdigvaccinerad.
Skönt!
I början på förra månaden tog Åsa och jag tåget till Mora där Kjell hämtade upp oss.


Sedan bar det av upp till Källfjället. Åsa kör upp för Mördarbacken. Strongt!!


Jag kämpar på. Fasen så jobbigt!


Målet för resan.
När man väl tagit sig upp är det värt all mödan


Varje dag tar vi turer. Antingen till toppen eller till Synddalen. Eftersom stugan ligget mitt på fjället så är det tre km åt vardera hållet. Åsa tar båda sträckorna varje dag....i gummistövlar!


På väg ner till Synddalen


På kvällarna blir det korvgrillning och kortspel.
Jag är kung av korvgrillning


Så mysigt med brasan även om det blir väldigt varmt


Åsa får jobba för oss båda.


Dramatisk himmel. Det blir både åska och enorma regnskurar.


Klockan 22.30 och solen lyser förfarande 


Torsdag, ja då blev det förstås ärter och pannkakor 


Utsikten från dass är inte fy skam.

 På fredagskvällen kom jag på att jag inte fått något meddelande från SJ att vi skulle åka hem på lördagen. Då upptäcker Åsa att vi inte skulle åka hem förän på söndag!
Vilken tur att vi hade mat och inget särskilt inbokat som vi måsye hem till
 Och Helen trodde inte kag skulle hämta Jojo för än på måndagen😁
Så vi stannade en extra dag


Uppe med tuppen eller rättare sagt, med Kjell.
Nere i byn för en efterlängtad dusch och hårtvätt
Sedan hann vi också med att träffa Svante och Viola innan Kjell körde oss till Mora


Åsa hade önskat sig en prinsesstårta i 50 års present (svåry att bära upp till  stugan) Så på konditori i Mora fick prinsessan sin önskan uppfylld


Efter att ha ätit svensk husmanskost i en vecka så blev det sushi när jag var hemma igen

En fantastisk vecka som jag kommer att leva länge på









 

Kommentarer

  1. Hej Hopp! Jag läser 😁 Så kul att följa ”nån från förr”. Dina resor både inom o utom landet (nåja, före C alltså) och Jojo - värmer hjärtat att du tog dig an honom o himla kul att se hans svenska tillvaro. Sen att min gamla kompis (din mellandotter) kanske dyker upp ibland, det är ju bonus bara. Så allt gott o skriv på. Hälsar S från åttiotalets ”Höka” Kram kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt Sussie! Ja, jag tror jag skrivit det tidigare men de åren från 1980 till 83 var väldigt roliga. Både Dottie och jag var nyskilda. Vi var fattiga men inte initiativlösa. Åkte med Sluggo till bla Tunahästberg, plankade in i parken. 🤣
    Men roligt hade vi. Svårt att förstå att Dottie inte finns längre!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala