Tiden

 

2013-07-04 22.01.50

Tiden går verkligen fort. Dags att vända blad. Fick en fin kalender av Gun med bilder bland annat från Australienresan förra året. Roligt att se tillbaka ibland. Annars är jag den som inte ser tillbaka så mycket. Men är det positiva händelser så är det bara roligt. Den här kvällen skulle vi (Gun, Kjell och jag) bjuda på middag ute och Pontus fick bestämma ställe, så det blev en restaurang i Darling Harbour. Det regnade något så makalöst och Åsa som just börjat ett nytt jobb då, kom lite senare, fick köpa upp sig på nya och torra kläden. Hon kom som en dränkt katt. Trevlig kväll blev det trots regnet.

2013-07-04 16.01.35

Nu har det gått en vecka igen och i veckan var jag och fixade mina fina sommarnaglar på Reinstjernasgatan. Efter det strosade jag genom Söder. Här Skånegatan.

2013-07-04 16.18.21

Brännerigatan som fått sig en uppfräschning.

2013-07-04 16.18.03

Och en lekpark. Om ni minns att det fanns en liten park precis innan huset på Brännerigatan. Där är nu en jättefin lekpark.

 

2013-07-05 18.00.14

Ringde Oskar och bjöd på middag på fredagskvällen. Så mysigt att gå hem från jobbet på fredagen och veta att jag skulle få sällskap till middagen. Jag fixade kycklingspett och ris och Oskar gjorde en jättegod tzatziki. Sedan satt vi länge på balkongen och pratade. En otroligt mysig fredagskväll.

2013-07-05 21.08.43

I maj fick jag denna Mårbackapelargon av mina kollegor. Den har blommat sedan dess, så fin. Annars är jag nog ingen pelargonmänniska, tror jag. Brukar inte ha tur med dom.

2013-07-07 11.58.11

Är nog mer åt hibiskushållet om man nu kan vara det. Den här “lilla” Thailändska damen är jag både glad och stolt över. Känns nästan som man tagit ett adoptivbarn eller nåt. Den stod i väldigt torr och mager jord på baksidan av bungalowen jag hyrde första gången jag var i Thailand. Här får den mycket kärlek och omsorg. Då visar den sin vänlighet genom att blomma så vackert.

2013-07-06 11.34.33

Lördagen var himlen alldeles blå och jag hade stämt träff med Margot som var i stan. Vi hade planerat en tur till Vaxholm för att äta lunch på Waxholms hotellet.

2013-07-06 12.43.16

Vädret var som gjort för detta. Sol, vin och vatten. Kan det bli bättre?

2013-07-06 12.54.56

Det här livet kan jag sakna ibland. Särskilt sådana här dagar. Men var sak har sin tid. Så är det ju!

2013-07-06 13.05.46

Vi stannade till på många bryggor på vägen dit, som tog en timme och tjugo minuter och var en njutning hela tiden. Här är Hasseluddens brygga. Visste inte att det fanns en brygga här.

2013-07-06 14.04.08

Här målet för resan Och man kan väl säga att världen är liten. Titta noga på mannen alldeles till höger om han med gröna tröjan. Där sitter Johan från Sydney!

Jag sa till Margot att den mannen känner jag! På vägen hem såg jag att Eva hade kommenterat min bild på Instamatic och sa att dit skulle Johan också. Men gick jag fram och hälsade? Nejdå! Jag var ju inte hundra. Ja världen är liten.

Det åts revbensspjäll och coleslave. Gott så in i baljan. Sedan tog jag ledigt från Viktväktarna och köpte mig en glass. Det går inte att besöka Vaxholm utan att köpa deras glass. Eftersom jag på gamla dagar har blivit laktosintolerant så fick jag ta ett par piller innan. Men det var det värt!

2013-07-07 14.21.46

Och idag har jag tillbringat dagen på Getryggen med Marie, Magnus och Malin. Premiärdopp blev det + 22 i vattnet:-). Jättetrevlig eftermiddag.

Och när jag kom hem så fick jag sålt min bildskärm som jag haft ute på Blocket. Tänk så mycket trevliga människor det finns. En Martin kom och hämtade den. En så trevlig kille. En riktig svärmorsdröm. Social, glad och artig!  

Imorgon jobb och efter jobbet ska jag möta upp Oskar i Bromma och köpa material till mitt nya balkonggolv som Oskar ska lägga åt mig.

Ha det gott och njut av sommaren

Kommentarer

  1. Det är inga dåliga dagar du haft! Tack för idag mamma ❤

    SvaraRadera
  2. Men jösses att du såg Johan på Waxholm. Du skulle ha sagt hej, han är ju världens snällaste. Jag skulle ha gissat på att bilden på oss alla i din kalender var när vi stannade och åt lunch, på vägen ner till Jervis Bay. För den dagen när Poppe fick bestämma restaurang jobbade jag på dagen.

    Mysig vecka du har haft och fina bilder. Kram kram
    Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala