En vecka går fort

 

2013-08-03 09.57.53

Den här pryder nu min hallvägg och påminner mig om att man kan lämna gammalt bakom sig och gå vidare, spara bara det som är positivt att tänka på. Det var nog länge sedan jag har mått så bra som nu.

2013-07-29 14.47.122013-07-29 14.48.34

Visst går en vecka fort? Alldeles förskräckligt fort. I veckan var jag och Helen ut och käkade lunch i Hötorgshallen där de har byggt om så man känner inte igen sig. Men Kajsas fiskrestaurang finns kvar. Underbart. Deras fisksoppa är magiskt god. Sedan blev det fika och en helt stressfri dag. Dom blir fler och fler. Så skönt!

2013-07-30 18.11.47

Känner du igen den, Gunilla? Visst blev den fin? Köpt i Fårösund av konstnären.

2013-07-31 19.27.14

Jag har också varit lite händig i veckan. När jag varit i Skåne har jag köpt med mig jordgubbsvinäger hem. Den är försvinnande god. Nu har gjort egen. Känns som den blev bra. Ewa, jag lät den stå i fyra dagar och hade på lite mer av både jordgubbar och balsamvinäger.

2013-07-31 20.19.23

Och så skördar jag tomater.

2013-08-03 13.15.17

Ja, så var det helg igen. Lördagen blev det Hökarängsbadet igen. Stod länge och studerade vovven som kastade sig i vattnet och hämtade boll. Skönt, för det var jättevarmt och med den pälsen. Hua. Trevlig husse hade han också. Fast lite väl trevlig kanske:-) 

2013-08-03 11.43.22

Började läsa bok nummer tre och precis som de andra tre är det svårt att lägga den ifrån sig. Mycket bra!

2013-08-03 18.44.18

På kvällen blev jag bjuden till Marie o Magnus på kräftor (himmelskt gott) så jag tog med lite rökta räkor och körde ut till Getryggen. Underbart solig kväll men blåsigt ju senare det blev. Men bastubad och kvällsdopp blev det. Sedan känner man sig väldigt fräsch.

2013-08-04 08.03.02.

Söndag morgon blev tidig. En alldeles stilla morgon. Tog boken med mig och läste lite men mest satt jag och bara insöp det vackra. Ett tidigt morgondopp blev det också. Skönt. I sommar kan vi knappast klaga på vädret i alla fall. Det var länge sedan det blev så många bad i våra svenska vatten. I morse var det +22 i vattnet. Inte dåligt!

2013-08-04 08.05.08

Och nu återstår två veckor innan semestern. Långa och tunga veckor! Men om två veckor är jag i Grekland. Allt har sin tjusning.

Igår är historia, imorgon är ett mysterium, idag är en gåva.

Minns det!

Kommentarer

  1. Men så underbart roligt att höra att du mår så bra. Det är du verkligen värd! Och vilken fantastisk sommar ni haft. Fortsätt att njuta av den svenska sommaren och så har du ju underbara Grekland kvar. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tavlan blev jättefin! kram/Gunilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala