Hemma igen

 

2013-08-19 10.14.34

Ja så här blev många av mina bilder. Så går det när det är så starkt solsken så är det jättesvårt att se vad man ställer in!! Jag får återkomma när jag fått bilderna från mina reskamrater.

Visst hade vi det alldeles underbart! Det var som det brukar lika soligt, varmt. Och grekerna var lika trevliga som vanligt.

2013-08-19 16.17.27

Måndag och tisdag var det båtutflykt. Kanske inte så smart eftersom solen är så stark, det blev lite för mycket på vissa ställen trots att jag var ganska brun innan. Pannan och lite på ryggen fick nog lite för mycket.

2013-08-19 16.53.38

Lika underbart som vanligt! Hoppa från båten i sådant här vatten är aldrig något stort problem:-) Alldeles turkosblått och man ser stenarna på flera meters djup på botten. Ungefär +28, 29 grader. det är vi ju inte vana vid. Därför njuter man lite extra.

2013-08-21 20.24.30

Ja, blev inte fotona blå, så blev dom väldigt suddiga.

Jag shoppade lite också. Klänningen hade jag nog inte köpt om jag inte övertalades (inte så svår övertalad)Så när jag satte den på så tyckte jag nog att den passade bra. Det blir dyrt att byta garderob även om det är roligt. Kläder som förut man har gjort allt för att trolla bort vikten med är ju inte så roligt att bära längre. Så är det bara!

2013-08-21 23.07.23

Jag har ju provat fisk SPA tidigare men Babben och Kicki var väldigt sugna. Så det var bara att stoppa ner fötterna och låta fiskarna göra sitt. I ärlighetens namn vet jag inte om det är en bluff eller inte. Men skönt är det när man är trött i fötterna. Det blev också lite pedikyr. Skönt!

2013-08-19 18.17.02

Vi bodde på Hotell Happyland i Nidri på Lefkas. Ett jättefint familjeägt hotell. Familjen som ägde det var så himla jättegulliga och servicen var den bästa. Dottern gjorde en mojitos som inte gick av för hackor. Syndigt god! Och vacker!

2013-08-24 14.46.06

Hotellet var mycket “snyggare” än vad jag är van att bo på!

2013-08-24 12.38.46

Andra dörren till höger var vårt rum. Poolen nyttjade vi bara sista dagen. Men vi kunde ligga där nästan hela dagen eftersom vi inte blev hämtade av bussen till flygplatsen för än klocka sju på kvällen.

2013-08-23 14.16.23

Jag har en svaghet för gamla grekiska gubbar. Den här var helt underbar. Lefkados hette han efter ön och ägde tavernan på stranden där vi badade och solade. Hans farfarsfar var den första mannen i Nidri. Nidri som var bara sumpmark på den tiden och massor med malariamyggor.

Vi fick en historia om honom och hans familj som var väldigt intressant. Han var själv född i USA och pratade fortfarande och lättförstådd amerikanska.

Inte en tand i munnen och en stor vårta på tungan, skjortan och byxorna stod nog för sig själva om man försökt. Men det charmigaste var nog hans sju nummer för stora converseskor som han klafsade rund med i sanden

De gjorde också en jättegod greksallad och åt man lunch där fick man gratis solsängar.

2013-08-24 13.15.14

Ja detta var sista dagen vid poolen, där man helst drog sig in i skuggan med en bok

2013-08-26 09.21.50

Jag är svag för snygga klockor och den här hade jag beställt på flyget hem. Den är bara såå snygg! Ingen Thailandsklocka direkt! Kostade lite mer och kommer att hålla lite längre, hoppas jag!

En vecka kvar på semestern. Och imorgon bär det av till Visby ett par dagar

Kommentarer

  1. Så tråkigt att fotona blev lite suddiga och blå. Men Grekland såg ut att vara lika mysigt som vanligt. Vad gullig gammelgreken måste ha varit i sina stora converseskor :).
    Njut av Visby och den sista semesterveckan. Kan du vara gullig och skicka oss detaljerna kring din biljett till Thailand. Jag kan tyvärr inte ta någon semester i Februari.

    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad fint du bott den här gången :) Tråkigt att kameran strulat. Och snygg klänning och klocka :)
    Ha det toppen i svenska Grekland :)
    Kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala