Höstfint och vänner

 

2013-11-01 07.27.54 

Den här tiden på året är verkligen i alla nyanser i grått, även humöret. Jag har ändå försökt gjort lite höstfint utanför min port.

2013-10-29 11.37.10

Eftersom jag inte skulle vara hemma i helgen så körde jag och Helen ut till Dalens kyrkogård i tisdags och mindes våra föräldrar som alla  finns där i minneslunden. Sedan körde vi till Tumba och förlustade oss på Spaaks konditori.

PICT0219

På fredagen satte jag mig på bussen till Ljusdal och Margot. Monika kom från Hudiksvall. Och jag seglade in på Järnvägs när klockan var strax efter fem. Vi åt en trerättersmiddag som inte gick av för hackor. Och där satt vi flera timmar och pratade. Monika tog bussen hem och jag och Margot fortsatte hem till henne och fortsatte prata halva natten. Margot är sju år yngre än mig och nyligen haft en stroke. Min fasa när man bor själv. Margot låg medvetslös ett dygn innan någon saknade henne. Fy! Ingen skulle sakna mig för än jag kanske inte dök upp på jobbet! Försöker att inte tänka på det!

PICT0222

Hemma hos Margot så återhämtat sig.

2013-10-29 18.55.19

Något helt annat! Jag fick ett erbjudande om att göra en fotobok gratis, så nu blev det en minnesbok om mina semestrar som jag kan ta fram och titta på och minnas.

2013-10-28 08.13.02

Ja ibland får man muntra upp sig med lite blommor. Så många runt mig är allvarligt sjuka och jag undrar, är det så här det som det ska vara i den här åldern? I helgen har vi pratat mycket om livet och döden och konstaterar att jag är nöjd med mitt liv och vill leva många år än!

Så det gäller att

Njuta och ha kul

Kommentarer

  1. Ja usch och bli liggande så länge. Du får skaffa en sambo. Ja du har många fina vänner. Kul med en liten helgesa

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad kul med olika tjej träffar under helgen. Nä stroke får du låta bli.
    Vad kul med ett semester album :) Det vill jag bläddra i när jag kommer nästa gång.
    Kram kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala