Kungsträdgården och Göteborg

 
 

 
Årets tillskott;-))
Sista kvällen på Koh Jum var jag på stöldturné. Hibiskusarna är tacksamma att ta. Förra året glömdes dom bort i ryggsäcken. Det ska bli kul att se vad det blir av dessa. Jag vet att några av dom är väldigt ljust rosa. Tyvärr var just den busken väldigt nära receptionen.
Sedan vet man ju aldrig om det blev ett skott man tog och om de tar sig. Men jag har märkt att de tar sig bäst om man sätter dom i jord med ett glas över. Så får dom stå i soligaste fönstret. Så nu får vi se.

 
I söndags var Gun och jag till Kungsträdgården där det var medeltidsmässa. Gun kom och vi käkade lunch på Bollstavägen och därefter for vi till stan. En del träd hade slagit ut men inte alla. Så till helgen är det nog optimalt med blommor.

 
Mina inköp. Gotländsk honung. Nu ska jag bara hitta recept. Jag tror lax men saffranshonung ska bli gott!
 
 
Gun hade bekanta i gruppen Medvind.

 
Jag fastnade mest för det som fann runt om. Underbara fårskinn. Fick lära mig att det finns pälsfår och köttfår. Köttfår från centraleuropa. Det här vita kommer från Island. Ett annat brunt som jag förälskade mig i, har knallat runt i Grekland någonstans, bara det!!
 En väldigt trevlig eftermiddag med äldsta dottern,. Kvalitetstid!
 
 
Ja imorgon bär det av till Göteborg och Bohus Björkö med tåg. 

 
Så här kan vi nog inte sitta. Men Christina bor så fantastiskt vackert nere i hamnen!
Fortsätter sedan till Strömstad till en gammal vän. Kommer hem torsdag, sedan blir det jobb fredag, lördag och söndag.
 
Gud, så fort tiden går
Ha det gott alla!
 


Kommentarer

  1. Ja det blir säkert fina blommor av dina Thaiblommor. Mysigt med kvalitetstid med finGun. Det såg kallt ut, men nu har ni ju verkligen den finaste tiden framför er. Här börjar det bli riktigt höstigt.

    Ha det så kul på västkusten

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala