Våren

 
 

 
Det blir väldigt skarpa gränser mellan årstider när man förflyttar sig långa sträckor. När vintern sakta  och med några bakslag, sakta smyger sig över till vår, uppskattar man kanske inte våren så intensivt som man gör när man kommer från +35 till +-0. Har gått promenader med både Gun och Marie och barbarnsbarn. Skogspromenader som luktar tallskog och luften är fräsch, det blir en väldigt stark sinnesupplevelse. Att få göra det med sina döttrar och uppdatera
 vad som hänt sedan jag åkte till Thailand.
 
 
Det blev lite påsk ändå!
 
 
 
Annandag påsk var jag bjuden på middag hos Gun. Jätteroligt att träffa alla. Men kära nån vilken ljudnivå när så många barn samlas. Efter att ha bara haft vågornas rullande ljud, till att umgås med 5 småbarn. Det är kontraster det som heter duga. Zelda stal ju showen kan man säga. 
Ljuvlig !
 
 
Nu jävlar ska den upp

 
 
Innan jul ville jag förändra något i vardagsrummet. Eftersom jag haft samma gardiner i tio år och innan dess, i Ängelholm hade jag också samma. Så efter att ha haft samma gardiner i tjugo år så var det kanske dags.
Lyckades få ner skenan men inte upp. Den förre hyresgästen hade satt gardinskenan kloss intill väggen. Så jag bara tryckte upp den. Sån är jag ibland;-)
 Så när jag var borta mailade min hyresgäst att den hade ramlat ner igen. Fasen också!
Jag har gått och sneglat på den sedan jag kom hem.
Men igår fick jag ett ryck. Åkte till Ikea och köpte en giersåg. Kapade några centimeter. Nå jävlar sitter den där.
Bra karl reder sig!

 

Kommentarer

  1. Kul med lite förändring i hemmet.
    Härligt med vår och barnbarn.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala