Sedan sist!

 
Våren är på G kan man väl säga även om det var frost i morse och nollgradigt. Det kom till och med lite snö.
Efter en veckas förkylning tog jag mig Grödby för lite umgänge med mina nära och kära. Det blev korvgrillning med dom minsta Ebba, Albin, Isak och Erik. 
Vårvädret var det minsann inget fel på.

 
Lite svårt att vänta tills det blir glöd är det;-)  och har alltid varit
 
 
Ringvägen runt bjuder på många vackra synintryck. Glittret på vattnet mot horisonten.
 
 
Har nästan kommit runt Ringvägen då dyker tucktucken upp. Thairestaurang med mycket god mat har jag hört. Tucktucken väcker mycket roliga minnen. Skitsvårt att köra. Edwin gjorde ett tappert försök förra våren. Men det blev ingen lång tur!
Nä, tacka vet jag en egen moppe!

 
Här kommer det att bli mycket mys framöver. Känns så spännande!

 
Mycket jobb är det att rusta en segelbåt. Det är många tampar som ska dit, masten ska på,
segel ska på. Men så roligt och belöningen kommer då man ska ut första gången.
 
 
Jazzkonsert har det också blivit!
 
 
Hemma på min gata blommar det. I år blir det inga krukväxter ute. Jag får nöja mig med rabatten
 
 
I lördags var det tack och avskedsföreställning för södra BB på Långholmen. Jättemysigt att träffa alla igen.
Vilken urkraft det finns i dessa underbara människor.  Mina "gamla chefer" ....
 
 
och de som nu de sista året slitit och jobbar för sin existens.
 
På lördagskvällen var Helen och Edwin här och vi hade en jättetrevlig kväll.
Söndagen var vi och jobbade på båten sedan blev det lite kyrklig spis.

 
I går gjordes premiärturen. Nordlig vind och på kryss. Det som jag lärde mig för 25 år sedan sitter förvånansvärt kvar någonstans i bakhuvudet. Vattnet är mitt element. Jag älskar det!
Kallt var det men vackert.
 
 
På bryggan mötte en stilig kille upp! 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala