En ny tid

  
 
Sista kvällen i Paddington.
Oskar och Danielle ville ge mig en avskedspresent!
Ett så roligt minne från Sutherland street och Willian street festival. 
 
 
Det hinner hända väldigt mycket på drygt ett halvt år.
En liten och väldigt söt Alice har fötts. Maries första och efterlängtade barnbarn. Och jag fick bli mormorsmor igen!
Jag har också hittat en ny livskamrat.
Tänk att han fanns;-)
 
Första kvällen trodde jag skulle bli en väldigt tidig kväll, men inte då. Jag har inte känt av jetlagen särskilt mycket. Inte alls egentligen! Vilket jag tror beror till största delen av att det blir bra flygtider. Satte mig på planet 22,30 på torsdagskvällen och var framme 12,30 på fredagen. Ser ju ut som jag flugit i fjorton timmar vilket inte är sant. 15 tim Sydney till Doha +1 ,5 i Doha + Doha till Stockholm 6 tim är det i själva verket.
Inga problem tycker jag!

 
 Måndagen var en dag då mycket skulle uträttas.
Började vid Skanstull med en kokt med bröd. Gissa om jag njöt!
Tänk att det är så gott med varm korv.
 
 
Upp till Södersjukhuset var jag också. Södra BBs sista arbetsdag. En så trist och fullständigt galen historia.
Att lägga ner en så fantastisk arbetsplats och ett sådant slöseri, både med ett så väl fungerande koncept och så fantastiska barnmorskor.
Hur tänker man som politiker och sjukhusledning?
 
Det känns faktiskt väldigt skönt med beslutet att sluta arbeta. Även om jag kommer att sakna mina arbetskamrater och kollegor så har jag stängt den dörren...
 
 
 ......och öppnat en ny dörr kan man väl säga.
Jag har länge brottats med tanken om att sluta arbeta och trodde nog att livet skulle bli väldigt tomt.  Tror också att jag behövde distans, att jag sedan hittade en ny man är ju stor anledning till att en ny fas i livet börjar. Det känns fantastiskt! Många gemensamma intressen gör att framtiden känns väldigt spännande.
 
 
Den utsikten kan man aldrig få nog av. Lika vackert dag som natt!
 
 
Promenader utmed vattnet.
 
 
Ringvägen runt. Kallt, blåsigt men så vackert.
Bastubad efter det som pricken över i.
Life is good!
 
 
Den här helgen ville vi vara lite kulturella. Det var sista dagen på Linjevals vårutställning.
 
 
Utsikten från tolfte våningen var inte dålig
 
 
Tänkte på dig Åsa E när jag såg dessa träskor;-) Det kanske vore nåt för dig. Då kunde du ha ditt läppe i botten på skorna!

 
Nästa utsiktsplats, Kaknästornet.

 
Vi käkade lunch uppe på 28e våningen med denna utsikt

 
Sedan började vi gå utmed Djurgårdsbrunnskanalen.
Många var, precis som vi, ute och gick. Efter en stund ser jag att vi får möte med en barnfamilj där jag tycker mig känna igen mamman. När mannen vänder sig om ser jag att det är Daniel och Kronprinsessan Viktoria med barn. De stod och pratade med en annan barnfamilj.
Som vilken familj som helst Roligt att se.
Estelle for omkring som ett yrväder och fick förmaningar av pappa!
 
 
Det blev en lång promenad hem till Stureby och det var nog tvunget eftersom det var en fantastisk god brunch på Kaknästornet. Kunde nästan inte röra mig efter det.
 
 
Nu börjar det våras


 I min lilla bergsskreva där jag satte alla lökar innan jag åkte har det nu börja hända  saker. Det har jag varit nyfiken på när jag var borta!
 
Igår blev det att vårrusta cykeln innan sommaren.
Så nu så!

Kommentarer

  1. Vad spännande med allt nytt. Lycka till med kärleken❤

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att inte jetlagen blev någon större grej. Skönt att komma hem precis till att allt ska börja blomma. Ser fint ut i Nynäs.

    Jäklars så gott med kokt korv med bröd. Det ska jag äta i september.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala