Bakslag

 
 
I början på veckan tog jag mig till Kista. Samsung har en servicebutik där och den var inte lätt att hitta. Men skam den som ger sig!
Jag köpte min första Samsung platta för 3-4 år sedan. Den tappade jag i stengolvet när jag var på Koh Tao och skärmen sprack. När jag sedan kom till Australien frågade jag vad en ny skärm skulle kosta.
Det skulle kosta lika mycket som en ny platta.
 Så det blev en ny platta inköpt i Melbourn och det är väl två år sedan tror jag. Det är den som lagt av. Nu kan de inte göra något åt felet eftersom den inte är köpt i Europa. Skit också!
Jag läser mina böcker där som jag laddar ner.
Men det blir att gå på biblioteket igen och egentligen så är det en trevligare upplevelse att hålla en bok i handen och läsa.
 
 
Letar mig tillbaka till tunnelbanan och på väg dit inser att jag inte sett så mycket av Kista tidigare.
  Jag har bara varit i centrumet, många jättetrevliga affärer och en foodcourt med mat från alla länder.
Åt en himmelskt god gyros där!  Jo förresten jag har varit där många gånger kom jag på, men bara i ett kontorsområde när jag höll på med rökavvänjning.
 
 
Hoppar av tunnelbanan vid T-centralen och går mot söder. Jag har ännu inte förstått att jag inte behöver skynda mig hem och att man kan göra vad som helst när som helst. Det behöver inte vara helg för att man ska ha tid att göra saker.
En underbar och skön känsla!
Så jag strosar ner till Kungsträdgården och köper en glasstrut. Där inser jag att det är Euorvisionvecka!
 
 
Där skulle man inte få upp mig
 

 
Något jag velat gjort i många år. Orgelkonsert i S:t Jakobs kyrkan. Jag har set annonsen många gånger men det har aldrig riktigt passat.


 
Nu blev det av! Vilka fantastiska barntalanger vi har. Det yngsta var bara sju år och den äldsta var tolv. Helt otroligt!

 
En kväll i veckan tog jag cykeln till Marie och Magnus. Kul utflykt. Hittade gjorde jag också men herre jisses så mycket backar.
Det är så himla synd om båda kattjejerna. Särskilt Malala förstås som måste ha tratt och vara i bur. Medicin måste hon också ta och till råga på allt fräser syrran åt henne. Men det har nu blivit bättre. 
 
 
Solen har visat sig nästan hela veckan men ikväll (söndag) blåser det som bara den och regnar. Men det var väl väntat efter förra helgen, när vi fick smaka på sommaren lite!
Eftersom jag försöker se något positivt i allt så bromsar det ju upp lite i naturen. Dessutom sköljer det bort björkpollen, förhoppningsvis!

Kommentarer

  1. Stackars lilla Malala. Ja, Marie också förstås. Så jobbigt när man inte kan förklara för dom.

    Det ser trevligt ut att ha gått i pension. Ingen stress och inga väckarklockor. Underbart.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala