Plötsligt händer det

 
 
Vips, så var den här!
Årstiden som är den finaste!
Jag kom hem igår från en fantastisk helg på både land och hav och då ser man verkligen vad som hänt på bara några dagar.
Häggen har slagit ut på sina ställen
 
 
Brudspirean utanför porten har kommit igång 
 
 
Körsbärsträden i koloniområdet blommar
 
 
Hemma på Bollstavägen kommer belöningen av förra årets utejobb
 
 
Men innan dess...
Jag har aldrig frusit så mycket som jag gjort denna aprilmånad.  Fy tusan! April har varit skitkall. Både ullpläden och duntofflor har varit på.
 
Som sig bör så blev det brasa på valborg.
Hade sådan tur så jag träffade på Kim och Sofi med barn.
Vi blev dock inte långvariga i kylan. Vi cyklade dit och hem och jag önskade att jag hade haft både mössa och vantar

 
 
Maj har dock inletts med fint väder. Långa promenader i Nynäshamns vackra omgivningar.

 
 
Seglat i både kyla och värme. Seglingskunskaperna kommer så smått tillbaka.

 
Vi har varit ute några gånger med båten, bland annat på klubbholmen Lacka.

 
 
 
Så vackert!´
 
 
I onsdags bilade vi ner till Västergötland till Lennarts goda vänner. Här tillsammans med värdfolket! Sedan cyklades det i sju mil på torsdagen.

 
Jag hade utrustningen med men tyckte det var roligare att gå på handelsträdgård och sitta ute och fika vid Göta kanal med dessa goa kvinnor.

 
Vilket kanonväder vi hade.

 
På kvällen hade vi alla uppgifter med matlagningen i deras fina kök.

 
En fantastisk tre rätters.
Förrätt: Kantarell sufflé
Varmrätt: Vättern röding med romsås
Efterrätt: Rabarberpaj med vaniljsås.
Vilken middag det blev!

 
Fredagen körde vi hem till Nynäs.
Vi fick gäster på kvällen från Varberg. Så himla mysiga människor. Lennart seglade i Söderhavet förra året med dessa båda

 
På lördagen seglade vi till Landsort
 
 
Då måste man igenom Dragets kanal där varje centimeter är viktig och hoppas att man inte får något möte.
Båttrafiken har inte riktigt kommit igång ännu så det gick bra

 
Landsort visade sig från sin bästa sida. Där blev det lunch med ett helt gäng i solen.
På hemvägen satt jag med näsan i solen och det syns minsann på näsan idag;-)

 
Runt på Årstafältet idag på förmiddagen
 
 
Idag fick jag ett presentkort med posten. Jag hade en bonus på ett gammalt kreditkort som skulle förfalla i juni så nu ska det bli massage eller nått sådant.
 
Ha de gott!
 


Kommentarer

  1. Vilka härliga vårbilder! Du ser verkligen ut att ha det bra. Fin båt och skönt att värmen har kommit nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala