Ebba


Vi hade planerat att Ebba skulle tillbringa en dag med oss till sjöss. Det blev en väldigt lyckad och rolig dag för alla


Hon tyckte det var väldigt mysigt. Alla helst när det kom svallvågor från andra båtar. Den första båten vi "körde om" hette Ebba. Det var ju extra roligt förstås


Vi tog oss till Lacka clubholme. Ebba fiskade med hjälp av Lennart som skarvade håven så 
 så hon kunde nå ner


Det blev inte fisk till lunch utan pannkaka;-)


Dagens missöde:-(
Jag skulle upp på båten från bryggan och missade pulpiten på båten. For med rumpan före och hade väl kunde slagit mig fördärvad. Men klarade mig hyfsat ändå.


Nu är jag blåslagen både här och där.


Några dagar senare blev det Rassa vikar, en favorit, tack vare att det är skyddat från de flesta vindar. 
Vi låg på svaj. Alltså mitt i viken med ankar. Det svajar och man vaggas till sömns. Underbart!
Första kvällen var helt fantastisk. Vi satt ute till solen gick ner. Badade i + 23 grader.
 Ljuvligt!


Andra kvällen hann vi precis avsluta middagen innan regnet kom över oss. Då är det väldigt mysigt att kura ihop sig och lyssna på sommarpratarna eller läsa en bok! Regnet smattrar på rufftaket och inomhus är det varmt och skönt


Tidig söndag morgon tar vi oss mot Nynäs...


...för att gå på namngivningsdagen för denna lilla prinsessa.
 Alice Saga Kilström
Här i famnen på "gammelmoster" Gun. 
Massor av godis bjöds det på och fick träffa många fina och goa vänner.


Nu har jag varit hemma på Bollstavägen några dagar och förberett nästa seglingsvecka


Både bullbak och matlagning för de första dagarna. 
Lennart hämtar upp mig imorgon och tanken är att vi ska segla upp mot Stockholm där vi ska möta upp goda vänner och gå på Skansen och se allsången på tisdag


Jag försöker hålla ångan uppe och idag hittade jag en ny stig med väldigt många trappor, säkert väldigt nyttigt för "gummhullet". Eller vad tror ni:-)
Båtlivet är förödande för vikten. Men det är sådant man får ta. Vi försöker ändå att gå lite på öarna när tillfälle ges. Annars blir det att passa på när vi är på land.

Ha det gott mina vänner



Kommentarer

  1. Tur att det gick så bra som det gjorde när du ramlade. Du får vara rädd om dig!

    Roligt för Ebba att få umgås med er och att få åka båt.
    Låter mysigt att ligga på svaj och lyssna på en Sommarpratare.
    Fortsätt att njuta av allt det goda med den svenska sommaren

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala