House warming



På min dagliga runda låg den här killen (tror det var en kille) och myste. Fantastiskt gröna och vackra ögon. Norsk skogskatt måste det ha varit.

Hemma på min gata igen några dagar. 
Städar, rensar och packar. Jag har ju fasen nyss gjort precis det! Ska försöka bli färdig nästa vecka så det blir bara att lämna över nyckeln sista veckan i augusti. Nu ikväll är jag helt slut. Springer upp och ner i förrådet, städat badrum, torkat ur skåp. 
Inga skitiga hörn här inte;-)


I fredags var det lite (inte så lite) inflyttningsfest för gamla och nya vänner. 
Väldigt trevligt! 25 personer kom och gick.


Eftersom det är lite snärjigt just nu så blev det catering. Väldigt bekvämt och så otroligt mycket god mat!


Mycket godsaker


 

Trots mycket folk så var det inte trångt på något vis. 
En jättetrevlig kväll med många goda skratt och lite flams, som det ska vara när alla är på gott humör


 Några gick och kom tillbaka igen;-))
Men Helen och Edwin hyrde gästlägenheten i huset så de behövde inte ha bråttom "hem".


Lördagen startade med en en himla massa glas som skulle diskas. Stackars Lennart! 
Jag sov vidare!
Sedan blev det premiär i tvättstugan.
 Sedan körde vi till Getis för kaffe och tårta.
På söndagen var det återigen strålande sol men vi hade sett att det skulle blåsa av bara den så vi rundade Bedarö och lade oss skyddad vid Marskär. Tänk så många sådana här dagar och kvällar det blivit i sommar.
På måndag tog vi oss hem och det var nog tur vi inte gick längre ut i skärgården, för tusan vad det har blåst! 


Två av mina favoritdruvor i samma box. Kan det bli bättre? 
Jättegott och ekologiskt!


Utanför Lennarts port blommar en hortensia jag aldrig sett. 
Jättestora blomklasar


Här hemma har jag en spinkig tulpanpelargon men färgen är det inget fel på. Den får nog följa med till Nynäs!


Efter dagens slit och 12 000 steg så blev det pizza. 


När jag närmar mig trappan upp till mig känner jag mig iakttagen. 
Ser ni råbocken? 
Så stilig.

Nu är dom mörka augustikvällarna här. Lite mysigt det med!


Ha det gott!










Kommentarer

  1. Men så mysig sommar ni har. Verkligen superfin lägenhet med fantastisk utsikt. Där kommer ni nog trivas utmärkt. Mysig bild på finaste Helen och Edwin. Så smart med en gästlägenhet.

    Ha en forsatt fin sommar
    Kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala