Vatten, vatten


Utsikten från Lennarts balkong är så vacker så det tar nästan andan ur mig varje gång


Lika fin i morgonljus som kvällsljus


Det har blivit mycket båtliv (som jag älskar) denna sommar. När vi ser att det ska bli bra väder så packar vi och drar iväg några dagar. Vädret styr oss för det mesta. Vi behöver inte längre tänka eller räkna semesterdagar. 


Men emellanåt så är vi i land. Jag börjar lära mig Nynäshamn. Det finns massor att upptäcka. Och vatten överallt. Med kaffe i termosen satt vi här på en klippa i Käringboda naturreservat och njöt.  


Nickstabadet


När vi är i Nynäs så blir det ofta en kvällspromenad nere i hamnen


Från kyrkan har man en fantastisk utsikt!


Idag är jag hemma i Stureby. Det är inte så lång tid kvar här så jag passar på att njuta lite extra av mina motionsslingor. 
Jag hyr ut min lägenhet från 1 september till 1 februari. 
Vi kommer att resa en hel del i höst och vinter, börjar i oktober med att bila i Europa. I vinter blir det Thailand, Bali och Australien. 
Ja, jag vet! Jag är väldigt privilegierad;-))

Tidigare när jag har hyrt ut min lägenhet har jag efter annonseringen haft 15- 20 visningar innan jag hittat rätt. Därför började jag i tid denna gång. Det tog inte 24 timmar ens innan jag hittade min hyresgäst denna gång. En jättetrevlig byggnadsingenjör från Italien, som redan nu hyr sin nuvarande lägenhet genom Samtrygg, vilket känns jättebra. 
Så nu blir jag sambo framöver i Nynäs.
Trodde nog att jag var den evige singeln.
Där ser man så fel man kan ha.
Det gäller att vara rädd om kärleken och kliva på bussen när den  kommer eller ja, ni vet vad jag menar;-) 
Att släppa rädslan och våga hoppa när det känns rätt!


Ha det gott mina vänner






Kommentarer

  1. Härligt, härligt Karin.
    Vilket underbart pensionärsliv du ha.
    Önskar dej bara allt gott framöver, fast jag saknar dej.. Många kramar Ewa

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut. Och vilket klokt val att gå i pension. Mindre pengar naturligtvis, men pengar kan man ju bara köpa saker. Nu får du ju tid,och det är värt mycket mer.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala