Båtfix



Försöker förnya min blogg lite som ni ser. Det verkar funka. Men att få text under bilderna är toksvårt. Sedan har länken till min sida försvunnit på pingvinernas blogg. Men det har nog inte med min förändring att göra. Nog om det!
Hösten är nu här på fullaste allvar på både gott och ont. Vackert och färgstarkt.




Vi har ändå hunnit med en runda på stan.
Kullerstensgator och så vackert i Gamla stan. Vi passade på att gå på mitt favorit hak och käka lunch. Slingerbulten på Stora Nygatan. Kajsas fisksoppa är bara så god! 



Jag var ju till min väninna i Göteborg och blev inspirerad att ta fram mina stickorna igen. Det blev en poncho😊 Men sicket elände att montera ihop två sidor så det skulle bli en poncho, det var inte det lättaste. Fick uppsöka en garnaffär som ritade en mall. Jag får väl  skylla på att det var länge sedan sist.



Annars är det båtfix som gäller dessa dagar.  Man kryper, klättrar och ålar sig fram. Det skulle kunna heta styrketräning😁
Det kånns att man inte är 25 längre. Det är ett som är klart.



Ögonblicket när Bianca hissas upp i luften är nästan så att hjärtat stannar i kroppen.
Och nä hon väl är uppe på land är det mycket jobb kvar. Då balanserar man högt uppe på båten och är rädd att hon ska vicka och man far i backen. Hemska tanke! Men hon står stadigt. 


Belöningen när man är färdig blir en fin middag med finvin och kandelaber på balkongen. De ni😉

Nu är spänningen stor om jag lyckats få texten på rätt plats
Kram till er







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala