Färger



Utanför vårt fönster ser man verkligen vilken årstid det är! Vackert! Men ändå så har jag svårt med hösten. Det känns vemodigt när sommaren är över. Men det kommer ju en ny.
 När jag var yngre och flickorna var små så tyckte jag det var så mysigt med höst. Man fick krypa ihop i soffan med en ny stickning.
En ny stickning har jag i alla fall börjat med och roliga resor väntar


En schal ska det bli! 

 

Alla som känner mig vet hur mina hormoner far runt i kroppen. Tröja på och tröja av hela tiden. Inte bara det, Känner mig som en åttioåring i kroppen. Inte roligt. 
Men jag fick tips av en vän att lyssna på Marianne Arnström. Så i lördags var jag på föreläsning hela dagen. Mycket intressant för alla åldrar. Kinesologi.
 Så nu ska det bli fart på tanten igen.


Härom kvällen tokade vi till det. Eftersom vi inte är hemma i jul så blev det pepparkakor med grönmögelost och lite honung på det . Naturligtvis med glögg. Jädrars va gott!


Våra vänner Bim och Lasse hade bjudit hem oss på middag i söndags. Det visade sig att Bim fyllde år. Tack Face book! 
Vilken jättegod middag vi serverades och trevligt resesnack blev det. Bim åker till Indien på fredag!

Mätta och belåtna körde vi hemåt i regnet. 


Fick en liten påminnelse om en av döttrarnas bus när jag såg denna.
Gun hade klippt både hästen sin lillasyster
 en morgon när jag vaknade. Vojne vojne;-))

Imorgon em bär det av på Europa turnè
Vi åker från Nynäshamn till Gdansk med färja.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala