Planering och kalas


Planering pågår för fullt inför Thailandsresan i vinter och också för att hyra ut min lilla lägenhet.
 Har skickat en förfrågan till min nya hyresvärd om tillstånd för andrahands uthyrning. Det kommer som vanligt att ske via Samtrygg. 


Då måste det ju till lite foton. 


Jag älskar min lägenhet så det är viktigt vilka som ska få hyra den. Tack o lov har jag haft en väldig tur med mina hyresgäster. 


Badrummet är inte stort men trevligt och större än det förra faktiskt. Dessutom finns det badkar som jag saknat i den förra lägenheten


 Har man inget annat för sig kan man ju alltid putsa på sina krukväxter som är  i en försvinnande skara. Jag som alltid har haft mycket krukväxter men nu har jag två plus ett par små kaktusar. Stod och höll i ett jättefint bonsaiträd på Lidl idag. Men lyckades avhålla mig från att köpa. 
Mitt resande som jag inte kan vara utan, har ju inte bara fördelar men jag väljer att fokusera på dom. När det inte längre går så ska jag skaffa massor av krukväxter och ett husdjur har jag bestämt mig för.


Facebook är fantastiskt. 
Där finns massor av olika grupper. Bland annat för Greklands tokiga, inredning och singlar + 60. Den sistnämnda som inte är en datinggrupp (ja det är klart det händer:-) syftet är mera inställt på att träffa vänner, manliga som kvinnliga. I den gruppen kastade jag ut en fråga om det var någon som tänkt sig till Thailand i vinter, tänkte det kunde vara kul med lite sällskap då och då. Fick några svar men oklart om de kommer iväg. Många är rädda för att resa själv. Men hur som helst fick jag kontakt med Kicki som var intresserad och ville höra mer om Thailand så vi bestämde träff i lördags. Hon frågade då om hon kunde ta med ett par väninnor, så klart hon kunde. 
Vi träffades utanför Åhlens och gick vidare till Gustav Adolfs torg och käkade. Vi blev fyra reselystna kvinnor mellan 60 - 70 år. Jättetrevliga! 


Här framför Operan var det avslutning på kulturfestivalen. Just ikväll var det opera som gällde. Det blev en jättetrevlig kväll. När jag gick hemifrån var det lite sommarvärme men som tur var tog jag med en tröja. Men vid halvtio tiden var det så kallt så jag så dom som till och med hade mössa på sig. Då tackade jag för mig och började gå mot Slussen


Utmed Skeppsbron var det fullt med folk. Samtidigt som kulturfestivalen pågick var det också Indisk festival


En vacker kväll var det med olika musik från alla håll, till och med en Indisk ståuppkomiker.


På lördagen var jag bjuden på kalas till Nynäsgård


Ebba blev 10 år


Det bullades upp med sju sorters kakor och tårta. Det blev dagens lunch. Gun och Sofi smaskde också i sig


Lilla Loke var också med, Loke som är en väldigt stadig bit!


Det här charmtrollet var i sitt esse hela tiden. Sjöng och underhöll oss alla. Jag rundade av efter ett par timmar då det tar lite slut på orken. Det märks att jag inte är van med sånt stoj och höga ljud längre. Familjen tillhör ju inte de mest lågmälda om man säger så😅


Ledig måndag.
I början på sommaren gick jag en runda som jag brukar gå. Ofta tittar jag till daliaträdgården om det hänt något sedan sist. Nu är det ett tag sedan. Eftersom jag ofta går till jobbet har det inte blivit så mycket promenader hemmavid som tidigare. Så idag var jag nyfiken.


Jag blir alldeles lyrisk när jag möts av denna syn. På en ganska liten yta finns det en sådan ögonfröjd så jag blir alldeles tagen


En dalia kan se ut på många olika sätt


Enorm


Så vackra färger


och former


På väg tillbaka strosar jag runt och letar inredningstips på kakelvaruhuset. Jag skulle vilja ha ett trägolv som ser ut som det här kanske lite ljusare. Prislappen för ca 20 kvadrat slutade på femton (15) tusen plus arbete! Där sprack det! 
Vilken tur att Ikeas klickgolv kostar en bråkdel och ser nästan likadant ut. Väntar dock till våren och ser om det ska bli bostadsrätt eller inte


I köksdelen något liknade. 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala