Fulkantrareller


Tanken var att det skulle bli en lat vecka. Måndag morgon vaknade halv fyra. Så typiskt när jag skulle vara ledig. Men det gör ju inte så mycket när inte klockan ringer. Låg och lyssnade på regnet men när klockan var sex steg jag upp och käkade frukost, tittade på nyhetsmorgon och blev lite frusen så jag kröp ner igen. Somnade som en stock och vaknade av att telefon ringde. " Kan du jobba några dagar"?


Klart jag kan när mina arbetsdagar ser ut som denna! Jag älskar mitt jobb! Så det blev inte så mycket soffhäng som jag trodde. Fyrtiofem minuter senare loggade jag in. Jag hade ju redan ätit frukost och som tur är funkade kommunikationerna bra denna dag! Det blev en häftig start på dagen!


Sockerfälla! 
En seger varje gång jag lyckas passera godisdisken. Inte alltid jag lyckas kan jag väl konstatera. Sockersugen på kvällarna.


Dagens sötnos!


Försökte fotografera fullmånen härom kvällen och lyckades ganska bra tycker jag


Ja vad säger man? Ser åtminstone lite gladare ut även om fårorna djupnat betydligt. Hårfärgen är ju också en annan.Tio år går fort. Usch sådana tankar försöker jag stänga ute men lyckas inte alltid. Jag som alltid tyckt att jag känt mig ålderslös och gör på sätt och vis det fortfarande. Vill inte anpassa mig till att man ska vara på något särskilt vis för att det står sjuttio på körkortet. 
Får skärpa till mig lite där! Inser dock att det har blivit femtio års prickfri körning. Det är ju inte alla som gjort!



I lördags kände jag att jag fick hitta på något att göra så jag tog mig in till stan
Åt en himmelskt god fisksoppa på Slingerbulten på Stora Nygatan i Gamla stan. Första gången jag åt den soppan var någon gång på åttiotalet och den är lika god fortfarande.
 Kan rekommenderas!


Var gör man när man inte tar sig ut i skogen numera. Man får köpa fulkantareller. Rensade bort det mesta men det räcker nog till en kantarellpaj om man skarvar med ett lass champinjoner. Är väl bortskämd med att alltid ha svamp i frysen


Blöta och skräpiga


Det här fick bli min lunch idag. Risgrynsgröt! Men ska nog fira i kväll med ett glas rött, tror jag!


Idag blev det klart!
De här sista två veckorna har det varit lägenhetsvisningar och idag har det skrivits kontrakt. Nu är det klart! Känns underbart! En tjej som ska hyra den när jag är borta! Annars har det bara varit killar!
 Nu väntar jag bara besked om min operation som måste ske så snart som möjligt

Nu ser jag fram emot moppeturer, hängmatta, sol och bad

Kram på er


Kommentarer

  1. Jösses så gott det såg ut med risgrynsgröt och grovt bröd med ost på.
    Skönt att uthyrningen är klar!
    Vilken jättesöt bebis du fick testa hörseln på.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala