Ängelholm


Undrar om han ska plocka fram något gott till mig, sa Jojo? Matte fick en ljuvlig hummerlassang och jag fick äntligen mitt torrfoder.
 Men det ordnade sig, Uffe smög till mig lite goa grejer!


Vi körde från Stureby strax före nio på tisdag morgon efter frukost och kissrunda. Jojo hade fått sin medicin men ingen frukost. Det skär verkligen i hjärtat när jag sitter och käkar och han inte får något. 
 Resan ner gick jättebra även om det regnade från Ödeshög och ner.


Jag älskar verkligen Ängelholm och dess natur


Morgonrundan gick runt Pyttebron och Nybron


Obeskrivligt vackert. 
Njuter av varje minut. Solen skiner och luften är hög! 


Vi går genom bokskogen till djurkyrkogården som är lika vacker året runt. 





Tänder ljus och sätter en blomma hos Melvin som ofta finns i mina tankar


Hembygdsgårdens värdshus. Vi strosar runt och hälsar på en massa djur. 
Väldigt spännande


Det här är stället för dig, Marie. 
Jisses så mycket gott
Hummerlassangen kom härifrån. Uffe lagar inte så mycket mat numera. 

 

Innan jag körde till Skåne var jag uppe hos Gun och plockade äpplen. Nu ligger dom i frysen i olika former.


Ja, nog är det höst . En vacker årstid som är förknippad med blandade känslor för mig


Vi tar en långpromenad till rastgården i Svedmyra flera gånger i veckan för att han ska få gå lös och få lite motion. Numera är det inte så svårt att få igång honom. 
Då går det undan


Nu ska det bli några brittsommar dagar. 
Men härom kvällen var det minsann inte varmt


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala