Äppelbak



Nu, så! Använder fantasin och plockar fram mina gamla kunskaper när det gäller äpplen och bak. Det blev både mos och pajer i olika former. Jag kan, bara jag tar mig samman


Ja nog är det höst alltid. Fina höstdagar har det varit. Hoppas nu på en riktigt kall och snörik vinter


I fredags var vi på hemspråks undervisning. När mamma thai fick veta att Jojo kom från Thailand blev hon överförtjust. Satte sig ner och pratade thailändska med honom. Han lyssnade igenkännande och satte sig lydigt ner när hon uppmanade honom att sitta fint. 
Duktig kille som nu håller på att skaffa sig en vinterpäls


Förra vecka hade jag pratat med Monika och vi kom överens om att ses. Jag blev bjuden på svampsoppa till lunch sedan gick vi runt i Vitabergsparken


Sofia kyrkan på toppen av parken


Sist när jag var här var det så mycket folk att jag inte såg varken Lisa Ekdahl eller scenen. Nu var 
det " gubbträff "och boulespel. Såg trevligt ut! 


Fick med mig en del av Monikas bibliotek. Jag har börjat med Swede Hollow av Ola Larsmo. Handlar om när vi utvandrade till USA i slutet på 1800 talet. Så bra!! Tycker man om Vilhelm Mobergs berättelser så tycker man om den här skildringen.


Försöker fylla dagarna med att inte bara sticka, läsa och se på tv.  Slånbärslikör ska det bli till jul! 


Lovade Monika att visa henne denna vackra plats. Tyvärr var jag ute för sent. Alla vackra dahlior var på vinterförvaring. Det får bli nästa sommar


Söndagar ser vi på naturprogram. 

Kommentarer

  1. Hej Karin!

    Jag läser alltid men är en kratta på att kommentera. Vad roligt att det går så framåt med Jojo! Det har ju bara gått ett halvår och ni har ju verkligen gjort så många framsteg. Antar att novembermånad är bättre när man har hund då man tvingas ut och faktiskt njuter av vädret trots allt mörker.

    Tilda åker om en månad idag och hon vill väldigt gärna träffa dig och Jojo. Hon kommer den 6e till Sverige och stannar tills i slutet av januari så ni har ju tid säkert att hitta ett datum.

    Här har det redan hunnit bli sommar, 38 grader förra veckan.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala