Grått, gråare, grått


Grattis finaste Jojo. 
Två år den 1 november. Dagen till ära med halsduk. Inte ofta han ligger i min säng men ibland händer det. Men han har aldrig gjort anspråk på att sova med mig, vilket jag är glad för.


Ibland blir jag väldigt sugen på thai mat. I Svedmyra har de en thaikiosk. Personalen  är så gulliga. Jojo ställer sig på bakbenen och ser söt ut. Då får han en påse med sådana där vita flarn, vad dom nu heter! Skitgott tycker han. Så pratar dom lite thai med honom.


Kämpar på med min tröja som jag påbörjade för många år sedan. Jag kom till halva bakstycket sedan tröttnade jag.
 Nu är jag färdig med bakstycket, framstycket och håller nu på med ärmarna. Måste fortfarande läsa beskrivningen. Men nu  ska den bli färdig


Jag saknar min bil för det mesta. Men inte den här dagen. Skrapa rutor, skotta fram bilen när det snöat eller jaga parkering.
Vid dom tillfällena är jag glad jag slipper.


Han såg lite frågande ut när jag frågade vem som gjort det här!


Han ligger för det mesta så här bredvid mig när jag stickar. När han vill ha lite kärlek så krafsar han med tassen  eller" nafsar" lite på min arm



Akut tandläkarbesök. Stod framför spegeln när jag borstade tänderna och såg en tand som rörde på sig! Jag fick en tid igår. Det var en krona som lossnat. Skruven hade gått av! Så nu fick det bli cement.
Jag gruvade mig för kostnaden men det kostade inget. Man har tydligen sexhundra/år. Om man inte utnyttjat det så finns det innestående till nästa besök. Mycket bra!


Om ni tittar noga så är det alldeles blått. Slånbär. Det ska bli kul att se om det blir någon likör till jul.


Men fortfarande blommar det i trädgårdarna. 
Just nu är det bara grått, grått. Duggregn och + 7. Önskar man kunde dra täcket över huvudet och vakna i slutet på mars. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala