Tillbaka igen



Tonfiskpastej när man varit duktig, det är grejor det!!


Fina matgäster för ett par veckor sedan! Vi träffas allt för sällan. 
När det gäller Gun så är det inte bara att jag inte har bil. Bland annat, avstånd, åksjuka och av den anledning  så mycket enklare att de kommer hit





En jättefin novemberkaktus hade de med sig. Jättefin!


Irene är ju också numera pensionär så vi träffas ibland på Sockenplan och tar en fika. Problemet är att man får inte ta med sig Jojo in, så vi fick låna stolar satt utanför och frös en timme innan vi gick åt varsit håll


När jag hör en lång suck och han lägger sig tillrätta på sin mjuka filt (mammas gamla) bredvid mig i soffan så sväller mitt hjärta över. Alternativet är ett betonggolv i trettio graders värme. Då förstår jag att jag att han har det gott💖💖
När han kom så hade han förhårdnader på höfterna av att alltid ligga på betong, de är nu helt borta


Får jag presentera Hjördis. Axel och Isabelles nya familjemedlem. Som nu ska bli mamma om några veckor


Tillbaka på BB igen. Oj vad jag saknat det. Det betyder så mycket att få gå till jobbet. För mig i alla fall! 
För många tycker äntligen kommer pensionärslivet.
Men det är så mycket som försvinner när man går i pension. Inte bara lönen,  utan vad jag också saknat är nog den sociala biten. När man är själv så blir det dåligt med input. Jojo pratar visserligen🤔men det är inte alltid jag förstår vad han säger😃

I veckan var jag och käkade lunch med Gunilla. Gick sedan upp och hälsade på på hörslingen. När jag sedan gick ifrån SÖS hade jag blivit inbokad på sju arbetspass. Mest kvällspass eftersom det är det passet som dom flesta vill slippa. Jag kan ju inte jobba och vara borta för många timmar. Så det blir fyra, fem timmar åt gången och då har vi gått en lång promenad innan


I helgen var jag kattvakt i Liljeholmen. På kvällen gick vi sista rundan på kajen. Det var fullmåne och kallt. Så vackert. På andra sidan ser vi min arbetsplats.


"Om jag ligger här har jag koll åt alla håll". De hälsar på varann redan första kvällen. Jojo är lite ivrig men då backar dom. Så när dom närmar sig så står han alldeles still så får dom närma sig.


De rör sig inte så mycket och ligger tätt intill för värmen skull


I säkert femton år har jag haft den här stickningen liggande på vind eller förråd. Jag kom halvvägs med bakstycket sedan tog det slut. I en veckas tid höll jag på innan jag kom in i mönstret igen. 
Snacka om uthållighet! Men idag så. Jag har repat upp massor av gånger men så äntligen är färdig. Nu har jag en annan, som snart ska vara färdig


Kommentarer

  1. Mysigt med Gun och Ubbe på besök. Tonfiskpastej visste jag inte ens existerade, men jag är ganska övertygad om att det skulle gå hem väldigt bra hos våra kissar också. Han har bra smak Jojo.
    Fy farao för att fika utomhus i november. I Sverige alltså. Här funkar det ju ganska bra ��
    Så skönt för Jojo att inte behöva ha förhårdnader av betonggolv nu för tiden. Mjuka soffan är mycket skönare.
    Kul att du trivs så bra med att jobba igen. Antar att det inte heller kan skada med lite extra pengar utöver din feta pension ��
    Ha en trevlig helg
    Stor kram Åsa och Åsa

    SvaraRadera
  2. härligt att se att du har det bra! Tonfisk på tub lät som något våra också skulle älska!
    Hoppas att Tilda och du kan ses!
    Vad fin du är i tröjan och du ser riktigt fräsch ut.
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala