Minnet


Minns när man hängde tvätten ute första gången efter vintern, då var det vår. Och man satte ner näsan och det luktade så gott


Undrar vad den heter. Går mot Liljeholmen och ska vara kattvakt ett par dagar


När man promenerar utefter kajen så undrar jag hur det skulle vara att bo längst upp i det svarta huset. Vilken utsikt! 


Edwin var populär bland tjejerna.  Direkt han han kom innanför dörren så överfölls han av Marie


Dom är ju för ljuvliga. Karltokiga säger Marie😂


Planterade om min Aloe Vera i veckan. En blomma blev fyra. Gun och Sofie hörde av sig och ville ha en.


Zelda var med och gick loss i min snäck samling


Samlade ihop mina nagellack som jag inte använder och tänkte kanske tjejerna skulle bli glada. Det hade de nog blivit om jag hade berättat att de fanns!
Hem åkte de utan Aloe Vera, snäckor och nagellack. Men med prydnadskuddar och min gamla matta. Tur att det är fler än jag som är glömsk


Min persienn i balkongdörren  var trasig så jag passade på att få hjälp med den nya rullgardinen. Tack Sofie!


Svårt med vita viner tycker jag. Har druckit Nya Zeeländska de senaste åren. Och man måste ju utveckla sina smaklökar. Så nu blev det två Cilienare!


På väg till Älvsjö pendeltåg 


Blev väldigt rörd över denna syn! Två killar i övre tonåren går armkrok med sin mamma. Killen till vänster bär sin mammas handväska. Dom pratar och skrattar. Hur ofta ser vi det hos oss Svenskar?


Åker till Nynäshamn för att träffa Kerstin som jag jobbade ihop med på åttiotalet. Vi jobbade på vårdcentralen i Storvreten. Vi var också ofta ute och dansade. Skansen på måndagar, onsdagar i Hågelby
 Det fanns massor att prata om så det måste vi göra om


Jojo var ju med. Han hade några jobbiga timmar. Vi satt och fikade nere i hamnen ett par timmar. Där var änder, fiskmåsar och Canadaänder. Jojo hade koll på alla. Jättebra träning för honom. 
På tåget hem kräktes han.
Vi steg av i Älvsjö och gick hem. När vi kom hem så slocknade han och sov djupt hela kvällen.  Social träning är jobbigt men nyttigt

Kommentarer

  1. Fint att se alla vårfoton du tagit!
    Ja det var fint att se killarna och deras mamma. Värmer i hjärtat verkligen.

    Stor kram från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala