Äntligen


Nu så!!
För mig kom våren igår  den 28 mars då den första koltrasten hördes och jag hittade min första tussilago.
Så underbart


Våra promenader när det är vår i luften.  
Jojo har fått smak av rötter alldeles under markytan. Hela nosen och skägget är fullt av jord när vi kommer hem


Den sista månaden har det varit mycket jobb. 16 pass på en månad! Puh! Men känns bra i slutet på månaden. Och dessutom tycker jag det känns bra att ha ett jobb att gå till.


Vi brukar gå förbi hundrastgården lite så där spontant utan att ha något date.  Inge kul, sa Jojo. 
Går mest och nosar, står och väntar på att någon ska komma. Jag kastar pinnar. Kul men du får hämta dom själv tycker han


Om man inte har nåt att göra kan man väl möblera om. Spillde ut en kopp thé på mattan för en månad sedan. Kan inte låta bli att titta på den fläcken hela tiden, så nu gömmer jag den under soffan som måste flyttas tillbaka utmed väggen. Mattan väger bly, kan jag säga. En jäkla röra blir det!
Håhåjaja🤨


Jojo tycker inte om det här. Det tar ett par timmar att rådda runt med möbler och mattor. 
Tömmer barskåpet för att kunna flytta tv bänken och inser att det finns mycket gott där. Men när dricker man sprit numera?


Tulpanernas tid



Man måste inte bara dricka bubbel i dessa glas


Jag lade ut en blänkare på fb om lägenhetsbyte. Fick svar från en tjej som hade en jättefin lägenhet, men i Västerhaninge. Jag vet inget om Västerhaninge så jag och Jojo tog pendeln för att orientera oss lite om området som jättefint. Inte en graffiti eller kladd på väggarna så långt ögat når. Västerhaninge är jättestort. Just den här delen ser väldigt fint ut


Stor inglasad balkong 


Öppen planlösning. Så himla fin. Så nu får vi se. Håll tummarna att hon tycker om den min lägenhet bara


Nu vaknar de till


Det blev ett akutbesök idag hos min tändläkare. Tappade en krona (tand). Lite ny cement så satt den där och jag var 1500 kronor fattigare. Betydligt mindre än vad jag förväntade mig, tack o lov!


Det fic

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala