Check


Det är mycket nu och det känns. Framför allt i mina knän. Man är ju inte fyrtio längre! 
Nu kan jag snart checka av det mesta.  Elnät och elleverantör, Com hem abonnemanget, parkeringsplats och nu har jag fått en cykel. Helene ger bort sin gamla och "urfula" cykel. Ju fulare ju bättre. Då får jag kanske ha den kvar!
Huvudsaken är att den rullar. I tisdags var Jojo och jag till Helene och Edwin och blev bjudna på lunch. Jättegod laxrätt! 
Nu har Jojo klarat bilresa både till Västerhaninge och till Tyresö utan att kräkas.  Jag tog bort den plastskynke jag köpt enkom för ändamålet och lade dit filten som han låg på första tiden när han kom till Sverige 
Trygghet, tror jag!


Helene har väldigt gröna fingrar.


Fredagskvällarna tillbringas med Idol.  Så många duktiga blivande artister vi har!
Och nu har Så mycket bättre börjat. Mycket      bra serier nu i höst.


Annars så är det mest klättrande och städning mitt liv. Med en fot i vasken och den andra på stegen.
Eller på er pall i badkaret och samtidigt klamra sig fast i ett vattenrör till duschen. Fönstren är putsade. Så nu är det bara att packa ner i kartonger och ytskiktssstäda när det är dags


Nu har bordet fått lite kärlek och matolja. Tänk att man kan älska ett dött ting. Många fantastiska middagar har ätits här. Jag tror många vänner kan intyga det


Men Gud så skönt det ska bli att slippa kliva över Jojo varje gång jag ska gå mellan soffan och diskbänken. Det känns som det blir bara trängre och trängre


Många turer till det stora varuhuset blir det. Ibland bara för inspiration


Mycket konstiga svampar finns det


Den här hösten är så otroligt vacker


Den här ska jag njuta lite extra av. Fick en tomatplanta på jobbet, transporterad från Italien. Jag har vårdat den ömt. Trots det var det det här vad det blev. Helt grön tills jag tog in den härom dagen. Solmogen, nja det var nog värmen från elementet tror jag!
Idag har vi varit på Arken Zoo och klippt klorna på Jojo. Sist var det kaos och han skrek så det hördes vida omkring. Nu gav han upp på en gång. Han lät inte ett pip. 
Så duktig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala