Mycket fix


Nu så!
 Nu står det där. Sålde mitt klaffbord och har fått hjälp att montera ihop mitt älskade bord som stått på högkant i sovalkoven. Det var inte lätt att att få det på plats. Det väger över hundra kilo! Puuhh! Det tar plats, men blir lättare att bära härifrån


På fredagskvällen var jag bjuden på höstinvigning till Benitas butik här på hörnet. Benita är en fantastiskt rolig, sprallig lite smått tokig person som verkligen kan bjuda på sig själv. Inte bara på sig själv!
 Italienska delikatesser och rödvin bjöds det på. Så gott och mycket folk, till och med en liten jazzorkester.


Ortens pizzabagare serverade pizzor


På lördagen firade Zelda som fyllde fem år. Här visar hon upp ett litet klistermärke som såg ut som ett örhänge. En jätterolig och charmig tjej. Påminner väldigt mycket om mamman. Som jag än i dag kan se endast iklädd mina tunna strumpbyxor uppdragna i atmhålornaa. Hon och Oskar hade gjort ren vår grill


Vindsröjningen fortsätter. Nu har jag kommit till en punkt när jag inte kan kasta eller sälja så mycket mer. Jag är alldeles knölig i huvudet efter att ha slagit i bjälkarna 


Jag är så otroligt glad för att jag har bil. Häromdagen var jag till Norsborg och köpte en micro. Jag har klarat mig utan i snart tre år. Men det är ju väldigt smidigt. Direkt efter det fortsatte jag till Haninge för att träffa Aida som ska ha min lägenhet


En tur runt Trekanten har det också blivit. Vi gick över Årsta fältet och tog tvärbanan till Liljeholmen. Det var inte särskilt lång promenad. Vädret hade kunnat varit bättre. Vi satt ute och fikade och frös


Sista kvällsrundan snodde jag några av årets sista ros. Så fina!


Lördagen var en fantastiskt fin höstdag. Tog T-banan till Slussen och gick därifrån via slottsbron, Grand hotell 


Jag tror aldrig jag sett så mycket folk ute. Fortfarande många turister i stan. Jojo stretar och drar. Men jag tror det är bra att utsätta honom för alla intryck även om han tycker det är jobbigt


Till slut hamnar vi på Karlaplans loppis


Men då blir man så här trött.
20 850 steg. Är det konstigt att man är trött 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala