En händelserik vecka


Valde att hänga upp amaryllisarna i fönstret som jag fick av Marie när dom var här. Nu får dom hänga där till dom tar slut. Det blev väldigt dekorativt tycker jag.


Åsorna landade på svensk mark på onsdagskvällen (jisses det är snart två veckor sedan) och jag jobbade torsdag och fredag
På lördagen träffades vi alla i Liljeholmen och bjöds på god mat och dryck som vanligt. Så otroligt mysigt att träffa alla samtidigt. 
Inte en tyst minut😁


Marie och Magnus var barnvakt så lilla Harry var också där. Första gången som mamman och pappan lämnade över honom några timmar (vi mötte dom i hissen när vi lämnade dom)
En trött kille som somnade gott av allt surr


På söndagen fick Åsa en lucka i den annars så hektiska vecka. Det blev en spontan julmarknad i Nynäshamn. 
Gun, Emma, Zelda, Erik och Isak mötte upp på stationen. Regnet stod som spön i backen och vi blev genomblöta på bara en halvtimme.Så Gun, Åsa och jag åkte tillbaka till Västerhaninge och käkade lunch och fick umgås några timmar.


Det blev några dagar med snö. Jag var så glad att Åsorna skulle få uppleva lite vinter


Tisdagen var sedan tidigare redan bestämt att Åsorna skulle komma och käka lunch. Laxsalladen var önskad. 


Tyvärr så var Åsa E inte så pigg den dagen. Influensan slog till och gjorde henne sängliggande på hotellet. 


Så hon fick äta sin laxsallad i en plastpåse på kvällen och missade både snön (som varade bara en dag) och en mysig lunch. Det var faktiskt lite synd om henne


Jag hade nämnt att jag faktiskt brukar glömma att blåsa ut ljusen innan jag går ut. Så nu fick jag en viktig påminnelse som ska hänga på dörren. Bra där! Tack så mycket!


Det blev en mysig eftermiddag med mycket prat som det blir när man träffas så sällan. Det blev mer tid än vad jag hoppades på, synd att Åsa E blev sjuk bara
Onsdagen åkte tjejerna hem till Lanta  och jag skulle börja förbereda mig för den undersökning jag skulle genomgå på SÖS på torsdagen. Det blev ett dygn som inte var så kul, som både Jojo och jag påverkades av. När inte vardagarna ser ut som vanligt blir han väldigt stressad
Så torsdagen fick bli en vilodag för oss båda


På fredagen hade jag hämtat mig så det blev jobb. En lugn kväll både på jobbet och på pendeln hem


Lördag blev det fönsterputs i sju rum och kök. På söndagen blev det jobb igen. Nu var jag trött efter några intensiva dygn.
Känner mig lite sliten så igår var jag och skrev in mig på I form här i Västerhaninge. Jag måste kosta på mig att gå och träna. Ju äldre jag blir ju viktigare blir det att hålla igång den här gamla kroppen. Där finns allt. Cirkelträning ( som jag är van vid ) och vibrationsplatta, ja det heter något annat fint namn, där man kan göra sina rörelser och få bättre effekt. Det finns också bastu och en massagebädd.
Nu jäklars ska bikinin på om en månad



Jojo har börjat dela sovrum med mig. Åtminstone på dagtid! Bäddar med pläden och ser väldigt skyldig ut när han blir påkommen. Mysigt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala