Fredagsmys



Fredagsmys med Jojo och Idoler. 


Hålla tass. Det är mysigt det! Vi sitter ofta så här. Så fort jag sätter mig i soffan så trycker han sig nära, nära.


Lampan uppe även om den sitter lite på sniskan. Det var inte lätt, ska jag säga. Jag har lite svårt att be om hjälp och är liite otålig så jag måste pröva själv först! Och jag fixade det.


Var ute i skogen och plockade granris och mossa. 


Det här tyckte jag blev lite fint. Eftersom bordet är av sten och underlägget är av gjutjärn så är brandrisken liten!


Det här är en stig för mig. 1 km om man går hela. Tyvärr hade jag inte tid att gå hela vägen så när jag vände och skulle gå tillbaka så syntes ju inte markeringarna från det hållet. Så man får bara gå från ett håll🤔


Det var en förskola i närheten Så jag antar att det var "deras" stig.


Nu kom snön och kylan. Underbart väder. 
- 6 och lite snö. Känner mig riktigt hög. 
 Den tråkigaste november i mannaminne är avklarad och nu går vi snart mot ljusare tider.


Den såg lite frusen ut men startar snällt


Tvekar lite varje år när jag ser årets chokladkalender men inser att det var nårgra år sedan det var aktuellt.


Det var flera år sedan jag kunde bjuda hem fler än två personer. 


Vi blev sex personer runt bordet i helgen.
 Så mysigt! Det var lite "Tack för hjälpen",  glögg/ inflyttningsfest 


Fick en gammal cykel, av Helene (urful) säger Helene. Och jag blev jätteglad i några dagar. 
Jag ställde in den i trappuppgången. Dagen därpå beställde jag nyckel till en cykelholk men innan jag fick min nyckel försvann cykeln. Det hade verkligen gått troll i cyklar och mig. Men det visade sig att hyresvärden hade rensat i trappuppgångarna. Men nu står den i holken både låst och inlåst.


Underbart sa Jojo.


Så vackert att det gör ont



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala