Gott Nytt År



Våran minsta. Lilla Matteus. Emma och Hendrys lilla kille. Släkten utökas ständigt.


Alice och Ines träffade jag på julafton. 


Liksom lilla Harry som växer så det knakar 


 Nyårsafton var Irene här och käkade 
Till förrätt blev lite favoriter. Varmrätt hade Irene gjort potatisrosor med fläskfile. Så gott och vackert på tallriken. Så vackert så jag glömde fota! Dessert hade jag gjort en cheesecake med saffran. Om det är åldern, bubblet eller vad det är, så glömde jag ta fram den när vi åt. Fem i tolv frågade Irene om det skulle bli någon dessert😀. Det ska ju stå framme minst en halvtimme innan man äter en. Så det blev en sen dessert!


Jättefina rosor hade Irene med sig som nu två veckor senare är lika fina


Några fina dagar har det varit även om de inte varit många. De sista månaderna har väldigt tråkiga när det gäller vädret. Bedrövligt faktiskt.


Jag bjöds på restaurang på trettondagsafton av Gun. Plus att vi fick umgås en hel eftermiddag. Det är kvalitetstid det!


Födelsedagsmiddag på Björnvägen. Helen och Edwin var här.  Irene som inte vill vara bild var också här. Det blev en klassiker, svampsoppa på Karl Johan svamp med ett glas madeira till. Fiskgratäng och vit chokladpudding med färska hallon


Tulpanerna tid nu!


Januari är ju för mig som för många andra en tuff månad vad det gäller ekonomin. Så jag säljer ut lite grejor bland annat ljuskläppar från Gerorg Jensen.

Många middagar har det blivit med släkt och vänner som jag äntligen kan ha nu när jag fått större lägenhet. Så roligt!
Räknade med att få jobba några helgdagar under jul och nyår, men tyvärr blev det inte en enda. Hade varit ett bra tillskott eftersom jag åker till Thailand i slutet på månaden. Men så kan det va. 


Någon som kan gissa vad det här är? 
Köpte en rullgardin som skulle upp i sovrummet. Inte så lätt skulle det visa sig. Jag misslyckades så Kim var här och hjälpte mig. Den satt bra en vecka sedan fick jag den över mig. Förbannade gardin!!
Så jag gör ett nytt försök stående i sängen, men tappar balansen och faller handlöst baklänges och slår bakhuvudet i väggen. Vet faktiskt inte om jag tuppade av några sekunder. Resultatet blev två stora bulor i huvudet och blånader i nacken,  sår på armbågen och jag är fortfarande öm över nacke och i bakhuvudet. Har inte tränat eller jobbat sedan dess. Men imorgon ska jag igång igen och på tisdag jobbar jag igen
The show must go on. 
Om tre veckor sitter jag på moppen, badar i ljummet kristallklart vatten och njuter av sol och värme




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala