Corona, Londonbrev, Israel och små barnbarn


En strimma sol.
Jag flyttade ju in den sämsta årstiden, 
1 november.
Trodde inte att jag skulle få någon sol på min balkong 


Men titta!!
Redan vid fyra tiden ser det ut så här. Solen kommer nog ännu tidigare när den står som högst. Lovely😎


I fredags var det dags för ett besök hos Pia, min frissa på Blekingegatan. Efter det var jag bjuden på lunch hos Monika som bor i närheten. Jättegod fisksoppa serverades. Hade med mig en flaska vitt så det blev ett glas på mitt på dagen. Men det var ju fredag!
Monika som jag jobbat med på södra bb har haft några jättetuffa år och har börjat måla i akvarell. Bildterapi kan man nog säga.  Jag fick plocka hur många jag ville.  Rena julafton! Nu ska jag bara hitta ramar


På lördagen hade jag finfrämmande! Axel, Isabelle och lilla Harry.  Harry åt bananpannkaka med hallon, vilket syns!


Jag körde på ett säkert kort till oss vuxna. En matig laxsallad. Faktiskt väldigt god.


Harry ser lite förskräckt ut.
Jojo är nyfiken och får lukta och bekanta sig lite. Kan inte se att han är svartsjuk när jag håller Harry faktiskt.


Han har det bra, Jojo. Så här ser det ut när jag sitter i soffan! Ibland önskar jag att jag hade ett knä att lägga huvudet i och få bli kliat på ryggen


Rolig skylt på dagens promenad


Det finns bra dagar och sedan finns det skitdagar!
Dom flesta är ju bra, tack o lov. 

Sedan ett par dagar har jag bara haft tv4! Det är en gammal fjärrkotroll som jag övertog av förra hyresgästen. Så det får bli en ny.
Jag tar bilen till Farsta C. På väg dit hör jag ett konsktigt ljud från bilen. Ett skrikande ljud, låter som något från fläkten kanske?  Ibland tystnar det. 
Men till Farsta kommer jag och köper en ny fjärrkontroll. Åker hem och upptäcker att det fel fjärrkontroll?!!
När jag kommer hem tänker jag att jag måste kolla alla sladdar (varför har jag inte gjort det tidigare kan man undra) . När jag dammsög senast så dammsög jag och alla lister och naturligtvis kom jag åt en av sladdarna. Så där kom alla kanaler igång!!

Ljudet i bilen hörs inte längre men jag ska kolla upp det


Ja vad ska man säja om Corona läget? Allt på tv och radio handlar om det där j-a visruset. Jag är inte den som blir hysterisk men visst påverkas man och det uppdaderas hela tiden. Det kanske är att utmana ödet att gå till gymmet tänker jag. Jag avvaktar nog ett par veckor tror jag. Eftersom jag är känslig för pollen varje år vid den här tiden så snorar och nyser hela tiden. Tackar också nej till jobb
Är man dessutom +70 så ska man hålla sig inomhus säger dom. 
Efter morgonrundan ( för det måste jag ju) kom de här 112 meddelandet. Det höll isig i flera timmar men till slut så fick vi klartecken.
Vad gör man då när man måste hålla sig inne så mycket som möjligt?
Jo, rensat och organiserat i garderob och trådbacken. 


En dag med nostalgi. 
I början på 90 talet bodde och jobbade Åsa i London. När jag öppnade ytterdörren och såg vad som låg innanför dörren blev jag väldigt glad. 


Mail, sms och messenger kommer aldrig att kunna ersätta ett handskrivet brev.


Hittade också en liten Axel. Nog syns det vem Harry är lik


På den tiden var det trång i sängen. Melvin som inte fick plats ser skitsur ut



Annandagdag jul 1995. 
Underhållning på hög nivå

Vilken underbar tid det var♥️


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala