Nytt


Stackars Jojo! 
Skulle klippa klorna på honom och lyckades nästan! Sista klon ryckte han till samtidigt så jag klippte i pulpan. Och som det blödde!
I flera timmar höll jag på att stoppa blödningen. Trodde flera gånger att jag hade lyckata. Men inte då. Satt uppe till tolv på natten och tryckte på tassen.  
Jag läste att man kunde använda potatismjöl för att stoppa blödningen om man inte hade blodstoppande medel hemma. Hade både blod och potatismjöl i hela lägenheten efter det!


Förra veckan brändes två bilar på min parkering. Jag hade nyss passerat parkeringen men inte märkt något. När jag kom hem efter kissrundan läste jag på fb vad som hänt. 
Hoppas det inte händer igen bara!


Förra helgen hade jag middag för Helén och Edwin som passade Jojo när jag varit i Thailand. Några trevliga timmar blev det


Matteus och mormor. 
Gamla mormor stickade tröja och byxor. 


Min fina svärdotter fyllde år förra vecka. Jag hade av någon anledning skrivit att hon fyllde 45 år.  Men jag tror det var några år till. Även om det inte syns❤


Ibland tröttnar man på att gå samma rundor hela tiden även om det är vackert. Förra måndagen körde vi till Nynäshamn och gick runt Ringvägen. Så fint!
Första måndagen i månaden testas hesa Fredrik och Jojo går ju verkligen igång på sådana ljud. Så han sätter sig ned och ylar som en varg. 


På det stora möbelvaruhuset kunde man köpa en jättefin hortensia för 79 kr.


För er som minns tiden på Vätö, ni kanske mins vår granna Slavko! 
I lördags var jag till en handelsträdgård i närheten och skulle köpa plaskrukor till mina sticklingar. Där möter jag en man som både ser ut och pratar som Slavko, i stora stövlar, lite shavigt klädd, om ni förstår, som kommer emot mig med utsträckt hand och vill gratulera! Jag såg nog ut som en fågelholk i ansiktet. Men det var ju den internationella kvinnodagen dagen därpå så han. 
Jag fick en liten ampellilja som present😃


Det var det här jag saknade i Stureby 
I går hörde jag koltrasten när vi var ute. Ljuvligt!


Förskolans skogsstig är bara en kilometer men väldigt mysig men man får hålla ögonen på var man sätter fötterna. Väldigt mycket rötter.


Igår körde jag upp till Grödby där den här lilla godingen. Fick möjlighet att träffa både Matteus och lilla Loke. 


Idag var jag och klippte klorna på Jojo. På hemvägen var vi i våra gamla tassemarker. Passade på att få busa lite med bästa kompisen Jambo


Äntligen. 
Årets första tussilago!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala