Ebba

2012-06-29 15.32.56

Ebba kommer till SÖS och ska vara hos mig till på söndag

2012-06-29 17.29.56

På väg hem handlar vi lite middagsmat och det hamnar både det ena och andra i vagnen. Lennart läser lite medans jag lagar fredagsmiddag.

2012-06-30 11.31.10

Se så långhårig Ebba blivit! Jättesöt är den lilla prinsessan.

2012-06-30 12.24.28

Här kände vi oss blåsta både Lennart och jag. I memori hade vi inte en chans!

2012-06-30 12.59.33

I hinken som skulle med fanns det lördags godis Vi visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på, Det fick bli bio. Alfons hade vi tänkt. Tyvärr fanns bara spridda platser kvar så det blev Ice Age 4.Den var lite för läskig stundtals och lite för lång, men bra!

2012-06-30 14.15.54

Filmen började inte för än en timme senare så då fanns ju Mac Donalds på Folkungagatan. Vi köpte då en sån där barnmeny. Tänk så tokigt det kan bli. Hon sa ju faktiskt att hon ville ha kyckling. Då slog jag till med att det där är ju kyckling burgare. Nej du, det gick hon inte på, hon skulle ha bara den friterade kycklingbiten.

2012-06-30 17.11.45

Efter filmen satte vi oss ute på Medis och studerade folket en  Hon hade fått ett lip gloss av mig som hon inte släppte tagen om.

2012-06-30 19.19.45

Väl hemma så satt vi ute eftersom vädret var så gott. Ja, vilken helg vi haft. En tjej som det kommer att gå bra för här i livet. Tuff tjej som vet vad hon vill och smart. Vi fick lära oss ett och annat om bl a Vikingatiden. En jättetrevlig liten människa. Glad och pigg och rolig. Tack för lånet Cim och Kenta!

2012-07-01 13.31.58

När så Ebba åkt hem till Småland så tog vi mc och åkte i det goa vädret. Hamnade i Sigtuna som påminner mig lite om Hjo, Små låga trähus efter gågatan.

Vilken helg!

Ebba, jag skickar tofsen, tidningen och tandborsten imorgon!

Puss på dig!

Kommentarer

  1. Den lilla karamellen, så stor hon blivit. Å långhårig :-) Ser att ni hade en toppen helg och fint väder. Jag har kopierat alla bilder till iPaden :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Hon vet vad hon vill den flickan.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig helg! Härligt att få umgås så där en hel helg.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala