En gammal god vän!

 

2012-07-12 19.49.49

De sista två veckorna har varit mest jobb. Det är inte utan att jag känner mig väldigt sliten, faktiskt. Jag är så trött på kvällarna så det blir inte mycket gjort.

Det är svårt att planera när vädret är så omväxlande som det är. Men ikväll lyste solen och man fick lite sommarkänsla! Margot var i stan och vi träffades efter jobbet och promenerade till Göteborg, som i detta fall ligger i Hammarbysjöstad.

2012-07-12 17.13.28

En krog som jag varit ett par gånger förut när jag bodde ett stenkast därifrån. Ska man gå dit så är det ju en sådan här kväll. Fantastisk kvällssol och väldigt trevlig personal. Sedan gör det ju inget om maten är av bästa kvalité.

2012-07-12 18.59.23

Margot är en vän som jag haft sedan slutet på åttitalet. Vi satt en gång i samma styrelse. Margot kommer från Ljusdal och vi brukar ses ett par gånger om året. De sista åren har det blivit lite färre gånger. Ska försöka ta mig dit i höst kanske. Det finns en del att prata om när man ses bara en gång om året.

Vi kom dit ganska tidigt så vi fick ett bra bord, sedan när vi gick fanns inte många lediga platser kvar. Stockholm är så vackert på sommaren, precis som många andra städer förstås. Men det är något visst med stora städer som har vatten överallt och gör bilden så levande.

2012-07-12 19.00.27

I helgen hoppas jag att vi kan åka lite hoj.

Ha en trevlig helg och må  solen lysa på er som har semester. Det är min tur om två veckor.

P7040052

Slutar med en bild från Skiathos. Greklands suget är enormt stort nu. Så om tre veckor kanske jag sitter där med ett skinn som stramar lite. Nyduschad med en Gt i min hand och toknjuter. De ni!

Kommentarer

  1. Förstår att suget efter Grekland är stort! Det är något särskilt!
    Vi ska låtsas att vi är i Grekland ikväll då vi ska umgås med två grekättlingar :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala