Ett Gott Nytt ska det bli!

 

2013-01-02 14.38.05

Jag hoppade över nyårsafton i år. Det blev nytt år ändå. Eftersom jag tog några semesterdagar så blev jag ledig åtta dagar och vad passade bättre än att åka söderut? Första stoppet Ödeshög. Kaffe och mackor smakar gott när man kört några timmar.

2013-01-03 11.34.39

I Rönneå kan man få se den här exotiska lilla anden, mandarinanden. Så färggrann och lite mindre än en vanlig gräsand. Det här är ju förstås hananden. Honanden är ju som vanligt grå och färglös.

2013-01-03 11.53.44

På väg till djurkyrkogården i bokskogen har förskolebarnen fått varsitt litet område att förvalta. Så här fint hade barnen i Rebbelberga gjort till julen.

2013-01-03 18.07.45

Som vanligt bjöds det på mycket god mat och gott vin. Den här rieslingen var himmelskt god. Den måste ni pröva! Allra helst du Gun som älskar Riesling:-)

Sista kvällen var jag ute med Linnea som jag gått folkhögskola med i Munka Ljungby. Vi hade en hel del att uppdatera sen sist. Roligt men gamla vänner.

2013-01-04 11.50.43

En tur till Höganäs blir det ofta när man är i Ängelholm. Tyvärr är keramikfabriken flyttad till Asien. Men det fanns lite kvar!

2013-01-04 12.20.52

Ittala och Boda Nova fanns ju kvar. Det blev lite nya koppar och lite servetter.

2013-01-05 18.50.03

Körde hem och hade sovit dåligt (resfeber?) så det blev två stop med fika. När jag kom hem så blev jag bjuden på middag av Gunnar och Therese. Här är Biffen som somnar ibland sittande. Det händer också att han ibland ramlar ner från stolar och soffan, en helskön kille! 

2013-01-06 17.06.28

Nåt som inte går att stoppa är födelsedagar! Idag började dagen med skönsång ifrån Hunter Valley där Åsorna är med Marie och Magnus och det har facebokat, ringt och messats mest hela dagen. Känns som man fyllt hundra ungefär! Och det är ju jätteroligt. Tänk dom som har någon som grattar. Det har ju inte med presenter att göra, utan det att man blir ihågkommen, som värmer. En underbar dusch crème  från Gun, och en fantastiskt fin blombukett från Oskar och Axel.

2013-01-06 21.05.52

Och jag passade på att få hjälp med min nya laptop som har inhandlats på rean med windows8. Väldigt enkelt att installera, fick hjälp av Oskar och då är det ju inte svårt. Men hade ju kanske klarat det själv. Nu ska det bara flyttas över och installeras lite program bland annat Live Writer få se hur det går.

Kommentarer

  1. Grattis igen och vilket finbesök du fick <3
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Stort grattis igen!
    Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala