Vad var det som hände?

 

Ja, plötsligt vänder det! Utan att jag tycker att det hänt något särskilt som hänt så vaknar jag, sent, (sov dåligt på natten) på lördag morgon och känner att något hänt. Jag får helt plötsligt en massa energi som jag inte haft på väldigt, väldigt länge. Efter frukost och tidningsläsning sätter jag fart. På med glad musik på höög volym! Dammsuger, dammar torkar golv och plockar kläder som legat i en hög i fåtöljen! Det går med en rasande fart och stryker och förbereder desserten som ska vara i frysen några timmar. Känner mig glad och lycklig i hela kroppen ungefär som när man är nyförälskad. Tyvärr så är det inte så, men det känns i hela kroppen. Är det våren? Nja, i dag är det ju ingen vår direkt, – 11 det är väl ingen vår. Men det börjar bli lite ljusare nu, kanske är det ljuset. Skiter just nu i vad det är. Huvudsaken att jag känner som jag gör just nu. Jag har också bestämt mig för att helt strunta i vågen. Jag har tagit fram ett par byxor i en storlek jag gärna vill ha när jag åker till Thailand och det har gått bra hela veckan och känns i midjan på bara en vecka.

2013-01-07 20.33.58

Ja så har jag ju en ny laptop som fixar det mesta själv men tyvärr inte allt! Men det finns hur många fotosidor son helst till och med Instagram.

2013-01-07 20.37.13

Kollagen görs av sig självt!

2013-01-13 19.31.30

Fantastiskt och roligt!

2013-01-12 16.20.28

Igår var Irene här och firade min födelsedag, Och jag lyckades få till en väldigt god tre rätters middag, Räkcoctail, kycklinggryta och en chokladparfait som inte gick av för hackor.

2013-01-13 10.32.59

Jag fick en jättefin tulpanbukett och ljusstakarna ni ser. Passade väldigt bra till bordet.

2013-01-13 10.33.44

Det här har jag väntat på hela vintern. Men nu hittade dom mina bollar!

Idag söndag har jag varit till Grödby och promenerat med Gun. Fikade och fick lunch där innan jag åkte hem. Sofie träffade jag också som gått ner ordentligt i vikt. Så roligt att hon lyckats  .På vägen hem passerade jag Plantagen och förnyade lite i fönstren. Blev så fint så!

I all glädjen igår så såg jag att det är Irländsk musikfestival i Dublin. Få se om jag kan få med mig någon så blir det kanske så i slutet på månaden. Irländsk folkmusik är ju så medryckande och härlig!

Tack för i dag!

Ps. Kommentera gärna!

Kommentarer

  1. Vad härligt med all energi! Man riktigt känner den när man läser dagens blogginlägg.
    Kram från svärdottern

    SvaraRadera
  2. Men så härligt! Underbart!

    Kram från yngsta dottern

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala